måndag 11 februari 2013

Sjukstuga och jumbojet


Den här helgen var det tänkt att jag skulle ta med mig barnen på en helgtripp upp till Umeå.
Men då jag i torsdags vaknade med feber och ont i halsen (halsfluss kunde vi snart konstatera)  fick vi snabbt ändra på planeringen.
Barnen blev väldigt ledsna då de verkligen sett framemot att få åka och busa med farmor och farbröderna.
Men då Farmor Anci hastigt och lustigt bestämde sig för att komma hit och hjälpa till blev de glada iallafall.
Helgen blev ganska nedtonad då jag var riktigt risig under fredagen och lördagen, sen blev Janiina och William dåliga.
Sist blev även Farmor jättedålig så vi hade riktigt sjukstuga här hemma.
Men det gick ganska bra iallfall och jag är ytterst tacksam till min mor som kom hit och hjälpte till.
Det har även blivit en väldans massa tvtittande under hela helgen, särskilt då barnens nya favvoserie "Backyardigans"

På måndagen var det så dags för farmor att åka hem.
Jag och tvillingarna åkte upp med Anci till arlanda medans Janiina fick stanna hemma med mamma.
Medans vi ändå var där passade vi på att titta på flygplanen vilket alltid är uppskattat hos barnen.
När vi sedan vinkat adjö till Farmor passade vi på att stanna till på "Jumbohotellet" på Arlanda.
(För er som inte vet är det en gammal jumbojet som nån fiffig typ gjort om till ett hotell.)
Både Sanna och William tyckte det var hur spännande som helst att vara där och undersökt varje vrå som fanns tillgänglig.

En bit bakom flygplanet har de även ställt upp en gammal bagagtruck med ett par vagnar.
Den hoppade Sanna snabbt in i och rattade medans hon glatt berättade vart hon var på väg hela tiden.

Men till sist fick vi bryta upp och återgå till vardagen hemma.

//M-P









1 kommentar:

farmor Anci sa...

Ja det var ju kul att kunna ha möjligheten att snabbt försöka hjälpa till i ett "krisläge"=). Att jag skulle bli snabbare sjuk än vanligt fanns ju inte med i beräkningen. Jag hade ju tänkt hjälpa till med både det ena och andra, men det blev ju inte riktigt som jag tänkt. Nåväl jag hoppas ni snart blir av med förkylningar m.m Stora kramar till er alla. PS Skicka ännu ett tack till Kaj som ställde upp å hämtade mig på flyget DS