söndag 24 februari 2013

Kalas och traktorer

Idag var ingen vanlig dag, för idag var min syster, min fasters och en väns födelsedag.
Ja det skulle även varit min farfars 100års dag om han hade levt...
Efter frukost åkte hela familjen mot Nyköping.
Det lektes och busades innan och efter lunch och självklart ville Sanna med ut och rasta Roy också.
 Och inne ville hon också gosa med Roy.
Självklart blev det tårta också, barnen fick vara med och dekorera ena tårtan med blåbären.
 Janiina som älskar frukt och bär fick vindruvor och jordgubbar förutom russin till mellanmål. Hon var ju knappast hungrig trodde jag efter att ha ätit två portioner med lunch och efterrätt, men så fel jag hade. Hon åt och åt och var hur nöjd som helst.
Då vädret var så strålande så var vi ju tvungna att ta oss ut allihop för att njuta lite och röra på oss innan hemfärden.
Och avd vore ett besök på bodngården utan att ha hälsat på traktorerna.
Patrick visade och berättade för barnen och mig om bland annat varför man har smala däck ibland,
Sanna och William tycker alltid att det är spännande att titta på de stora traktorerna och jag är väldigt imponerad över hur mycket tålamod Patrick har med deras babblande. Han är som gjord för att ha barn.
Janiina gick sin egen väg hon, nåja försökte i alla fall men ibland hindrades hon av en tråkig mamma som lyfte bort henne från ställen hon inte fick vara på.
 Patrick visade oss vart säden hamnar också.
Det var tre väldigt nöjda barn som senare fick röra sig tillbaka till stora huset.
Janiina fick lite hjälp på vägen då hennes små fötter började vara lite trötta.
Misstänker att alla tre somnade gott i baksätet. Vi stannade till på Max i Kista för middag.
Då vi kom till Märsta åkte vi förbi Laszlo och Linnea med ett skötbord och fick äran att träffa deras dotter som föddes i fredags (visst ja, glömde visst skriva om det. Vi fick äran att få Elliot till oss tidigt på fredag morgon då de skulle in och föda).
Hon är så söt och så liten! Känns som en evighet sen Janiina var liten, rättare sagt knappt jag kan tro att hon varit så liten.
Det blev bara en snabb kik på gullungen innan vi skyndade oss hem för att få barnen i säng.
En mycket trevlig dag allt som allt.
// Sargit

Inga kommentarer: