tisdag 29 januari 2013

Tisdagsrutiner

Efter att lämnat tvillingarna på förskolan bestämde jag mig för att vara lite hurtig och promenera till Märsta kyrka och öppna förskolan där.
Det var lite som det sig bör där, Janiina var inte så intresserad av vad pappa pysslade med utan stack iväg på egen hand och lekte med både ditten och datten.
Detta fortsatte lagom till lunch, därefter somade hon på 2 röda i vagnen.
Då var det dags att promenera hem igen för att hämta Sanna och William från dagis.
Efter en liten lektimme hemma tog vi bussen  till Valsta kyrka där det var Tisdagssoppa med "matlaget" tror jag de kallar det.
Väl där annekterade Sanna och William en ur personalen för sagoläsning.
Jag fick även en liten väckning angående Janiina.
Vänd inte ryggen till den unga damen nån längre stund, når hon inte saker på bordet klättrar hon helt enkelt upp dit.
Detta var något som Sanna och William aldrig gjorde i denna ålder så man är ju inte riktigt beredd på det.
Det mesta flöt sen på riktigt bra, men efter soppan gick det fort utför.
När barnen började bli trötta blev det en väldans massa bråk både med varandra och andra barn, så tillsist fick jag helt enkelt ge upp och påbörja hemfärden.
Detta tyckte William inte alls var nån bra ide, jag tror att de flesta i Valsta hörde det.
Ska inte gå in på några detaljer mer än att jag var ganska slutkörd när vi väl kom ut.
Tur nog var min älskling precis klar på jobbet och kunde hämta upp oss utanför centrum.
Dagen var riktigt trevlig, men avslutningen var lite väl bråkig för min smak.

//M-P

Inga kommentarer: