måndag 14 januari 2013

Jobb byte

Idag följde hela familjen med mig till jobbet.
Min älskade make tog över mitt jobb medan jag roade barnen på öppna förskolan, eller rättare sagt de roade sig själva rätt bra medan jag fikade och pratade med andra mammor.
Hade jag gjort det som stod på schemat idag hade jag nog inte varit klar än, nämligen bygga ikea möbler.
Barnen hade roligt och var överallt.
Senare ville William se vad pappa gjorde och sen blev han kvar där och hjälpte honom med byggandet.
Han var så nöjd då han fick "hjälpa till", ge skruvar, spik eller vad det nu var till pappa och hjälpa honom att bära en bokhylla på plats, fast det var nog lite tungt för maken min som fick hålla upp hela tyngden av bokhyllan från ena sidan. Men William sken som en sol vilket var helt klart värt den ansträngningen för maken skulle jag tro.
Efter lunch försökte jag få Janiina att sova, då läste min kollega Maud böcker för Sanna och William, alla andra besökarna hade gått hem.
Jag halvslumrade i soffan jag med då Janiina somnat, inte ofta man kan sova på arbetstid, hihii.
Då M-P var klar med alla nya möblerna så kom han in och läste sagor för barnen då Maud var tvungen att åka iväg.
Finns inget mer sövande än att hålla sovande barn i famnen...
Då Janiina vaknade så lämnade jag familjen och påbörjade organiserandet och städandet av rummet i fråga.
Efter mellis åkte familjen hem medan jag fortsatte jobba.
En rätt skön arbetsdag idag då jag ju bytte "jobb" med maken.
// Sargit

Inga kommentarer: