lördag 26 januari 2013

Ännu en hektisk helg, del 1

Idag var det så dags för loppmarknaden som min fru arrangerat tillsammans med Pernilla.
Det blev lite hektiskt att få allt på plats på morgonen då barnen skulle till mormor Astrid under dagen och jag och Sargit skulle till lokalen för förbereda loppisen.
Då vi var lite väl slöa med morgonrutinerna fick Sargit åka i förväg medans jag fixade med barnen.
Efter mycket om och men kom jag så ner till lokalen där det verkligen var full rulle och väldigt mycket mer människor än jag trodde som bar saker hit och dit.
Det visade sig senare bero på att det blivit en dubbelbokning och Sigtuna myntsamlarklubb (eller nåt) skulle ha myntmässa i samma lokal som loppmarknaden skulle vara i.
Det löste sig till slut med en massa slit och inte så lite hjälp, och alla som skulle ha bord till loppmarknaden fick plats i den mindre lokalen bredvid.
Resultatet blev faktiskt ganska bra och det verkade som att det kom mycket folk, själv lämnade jag loppisen ganska fort då jag och Janiina skulle iväg och bada i Valsta simhall tillsammans med familjen Beutler.
Detta som ett led i Linas 40-årsfirande (eller vän-träff som hon själv kallade det)
Badande gick jättebra, men Janiina vart lite frusen då det var ovanligt kallt både i barnbassängen och i duschrummet.
Efter badet åkte jag och Janiina tillbaka till loppisen för att hämta upp Sargit, och hjälpa till med städandet.
Sedan var det dags för middag på Krogen LiteTill.
Det gick faktiskt ganska bra med Janiina där även om hon vart otålig och ville utforska restaurangen på egen hand, och maten var riktigt bra.
Därefter åkte vi hem till det Beutlerska hemmet för lite mer firande och umgänge.
Janiina fick sova i en resesäng som de fortfarande har kvar där medans mamma och pappa passade på att bara ha det trevligt tillsammans med alla som var där.
Det blev lite senare än vi räknat med och vi var inte hemma förrens närmare midnatt (vi hämtade upp Sanna och William på vägen hem).
Fastän den här dagen verkligen gått i et,t så att säga, har det verkligen var en jättetrevlig dag.

//M-P

Inga kommentarer: