söndag 20 januari 2013

Nattlig konversation..

Både Sanna och William har sovit lite oroligt ikväll, mestadels på grund av nästäppa och hosta.
Så både jag och Sargit har fått gå in till dem flera gånger för att trösta och krama om dem lite.
En lite lustig konversation fick jag med Sanna, då jag hörde att hon började prata i sömnen. När jag går in och tittar så vaknar hon till och ser rakt på mig.
Jag frågar då hur hon mår ( hon hade feber igår ), varvid hon svarar att hon mår bra men hennes fingrar pratar med varandra!
Jag säger då att hon får be dem vara tysta så att hon får sova.
-De tystnar när du kommer in men börjar pratar när du går ut igen, säger hon då.
-Då får du säga till dem att du måste få sova nu, svarar jag.
-Mmm, det ska jag. Dra upp mitt täcke, säger hon och somnar innan jag ens hinner resa på mig.
Undrar just om hon bara pratade i sömnen hela tiden?
Sött var det iallafall.

// M-P