lördag 12 januari 2013

Julen bort städad

Seg morgon men får skylla enbart på mig själv...
Maken åkte iväg vid nio för att vara med på en innebandy turnering idag, då ungefär klev jag upp sist av alla.
Efter frukost så började vi städa bort julen.
Sanna och William tvättade bort snögubbarna på två av fönstrena, de var jätteduktiga!
Kul verkade de ha också.
Sen plockade de ner all julgranspynt och hjälpte till att samla in annat pynt också.
Då jag skulle få Janiina att somna före lunch så somnade jag själv med (inte helt oväntat antar jag).
Under tiden städade stortrollen sitt rum! Som belöning satte Pernilla igång filmen "Bilar" åt dem efter deras önskemål, jag och Janiina vaknade i samma stund.
Så det blev lite filmmys för oss alla.
Janiina härjade runt bra på golvet men plötsligt klättrade hon upp i fåtöljen där jag, Sanna och William satt och ville sitta i Sannas famn. Hon råkade kliva/knuffa lite på William som protesterade och då försökte jag lyfta över henne till min famn.
Hon totalvägrade och protesterade högljutt!
Hon skulle minsann sitta där hon satt, vilket hon sen gjorde också. Sanna hade inget emot det som tur var.
Efter mellanmålet åkte vi alla till Maxi och storhandlade.
Vaari och Helena kom över på middag till kvällen, ja Roy var så klart också med.
Janiina ville vara med vaari såklart och han hade inget emot det.
Så härligt att se att Sanna kommit över sin rädsla för Roy, hon leker och busar med honom och klappar och ger hundgodis helt frivilligt och utan rädsla. Nu får vi se när William tar det steget också.
Efter middagen fick vi vinka adjö till Pernilla och Fatna Samantha som styrde sin väg hemåt igen.
Sanna och William ville att Helena också skulle få se "Bilar" så då satte vi igång den igen, denna gång med lite lördags gott.
Ifall någon missat det så är det ett av barnens favorit filmer...
Vi avrundade kvällen med ett parti Settlers då barnen somnat.
Ett väldigt trevligt spel, speciellt om man har tur och vinner som jag gjorde ikväll, hihii...
// Sargit

Inga kommentarer: