torsdag 3 januari 2013

Janiina äter själv, försöker i alla fall

Dagen började med ett bad för stortrollen efter deras egna initiativ till det.
Igår var barnen hos mummu medan jag åkte till naprapaten och sedan passade på att handla lite på panduro då jag lovat göra placeringskort till ett bröllop.
Kvällen påbörjade jag sedan med det jobbet och gjorde hälften av embossing trycken med hjälp av brödrosten (tack för tipset Maria). Då jag jobbade med embossing senast var inför vårt bröllop och då stod jag vid en gammspis, men nu har vi ju induktionshäll så visste inte riktigt hur jag skulle lösa det först.
På sistone har Janiina ätit lite dåligt, ibland går det att lura henne med en sked eller annat men inte numera.
Så vid middagen ikväll lät jag henne prova att äta själv medan jag fortsatte mata henne.
Hon lyckades faktiskt riktigt bra att få in skeden i munnen, ja även i håret med mera men ändå.
Nöjd var hon i alla fall.
Under tiden hade Sanna dockteater för M-P och William.
Ännu en bild på en nöjd Janiina, som för övrigt åt all sin mat och efterrätt idag.
Men hon behövde ett bad efteråt.
Lika glad var hon för det och efteråt var hon på riktigt bushumör.
Lyckades få en bild på hennes två övre tänder också medan hon busade med M-P.
På kvällen fortsatte jag med pysslet av bordsplaceringskorten, blev en sen kväll till...
// Sargit

Inga kommentarer: