onsdag 9 januari 2013

Saxen fram

Igår då barnen återigen badade (de vill göra det ofta numera) så lekte jag med Williams hår och fick till en fin frisyr.
Jag gillar hans långa hår och önskar att han ville ha det långt, men då jag klippte Sannas lugg idag så ville han också bli klippt. Hann ville ha kort hår. Frågade om han verkligen ville det även där bak och det ville han.
Så det vara bara för mig att sätta igång med saxen.
Testade först med bara sax men det är ju så svårt att få det jämnt då han ju inte håller huvet helt stilla, även om han var väldigt duktig och försökte.
Så trimmern åkte fram till viss del.
Lämnade det längre uppe på så där tog jag saxen och så körde jag trimmern på det längsta på sidorna och bak.
Blev rätt ok måste jag säga, inte den rakaste frisyren om man tittar nära men William var väldigt nöjd.
Han visade upp sig för M-P och sen sprang han nästan till spegeln och beundrade sig från olika håll.
Det var härligt att se hur nöjd han såg ut med sin nya frisyr.
Mycket hår var det som föll!
Efter en snabbdusch så var det dags för saga och säng, de somnade rätt snabbt ikväll fast de först inte ville det.
// Sargit

1 kommentar:

pa sa...

typisk pojkfrilla i sundström familjen, hårfärgen och allt =)