fredag 18 januari 2013

Sanna dansar

Tanken var att jag skulle städa idag hemma medan resten av familjen var på öppnis i Valsta.
Men precis då de skulle gå till bussen så ångrar Sanna sig och säger sig vilja stanna hemma med mig.
Självklart fick hon det. Tror hon helt enkelt saknat den arbetande mamma under veckan och ville bara vara med mig.
Så då fick hon och jag lite mamma dotter tid hela eftermiddagen. Härligt även om jag inte hann med allt jag tänkt.
Men då hon ju redan var påklädd så fick hon börja med att leka ute själv en stund på baksidan.
Hon pratade i ett, jag behövde inte säga många ord alls under hela eftermiddagen, rättare sagt jag fick inte många syl i vädret...
Hon valde städmusik åt oss "lugn musik vill jag ha mamma" sa hon.
Senare då hon ledsnat på att hjälpa till att hänga tvätt (då hade vi hunnit dammsuga, städa hallen och gå igenom alla ytterkläder, mössor och vantar m.m.) så frågade hon om hon fick gå och dansa, så klart hon fick det. Jag smög ut och kikade på henne då och då och såg hur hon njöt av att bara få dansa.
Hon kom sen och hämtade mig då hon vill dansa för mig.
Jag fick till och med filma hennes dans. 
Vid mellanmålet ville hon ha sina nya hårspännen på sig.
 Hon hjälpte till att förbereda middagen också, skala potatis och här nedan vispa såsen.
 Och sen krydda och mosa potatisen.
Fredagsmys filmen blev lång ikväll då stortrollen väntade på farmor som skulle komma och speciellt att hon skulle busa med dem sa de.
Janiina somnade till slut i alla fall.
Men då M-P hämtat sin mor från station i Uppsala så kom Sanna och William till ro också. Busa sa vi fick det göra då de vaknat på morgonen.
// Sargit

Inga kommentarer: