lördag 26 januari 2013

Fullspeckad helg

I fredags så åkte hela familjen till Skärholmen centrum efter att jag var klar på jobbet.
Vi åkte dit mest för att se hur det var då vi inte varit där förut, men vi var även på jakt efter några presenter till helgens kalas; 40års present, dop present och 8års present.
Som ni förstår så har vi haft en fullspeckad helg.
Då jag en tid beklagat mig över min älskade telefon, Nokia N8 även kallad "den lilla gröna", då den låser sig oftare och oftare så hade jag redan nästan börjat tänka på en ny.
Men det tar emot då jag verkligen älskar min "lilla gröna"!
Maken övertalade mig i alla fall att kika närmare på några modeller jag varit nyfiken på och läst lite om, så innan middagen kikade vi som snabbast in på Telia butiken.
Det slutade med att jag gick därifrån med en sprojtans ny Nokia Lumia 820! Oj så det kan gå...
Tittade först på Lumia 920 men tycker den är för stor men hade ändå bestämt mig för den, då det visade sig att den var slut. Säljaren visade då en nyhet Lumia 820, som de precis fått in på morgonen.
Gillade utseendet på en gång efter lite funderande och övertalning så gick jag alltså hem med den sista exemplaret de hade kvar av hela sändningen som kommit bara tidigare på dagen!
Tyvärr var den svart *suck* men skalet kan jag ju ändra på senare, vill nog ha turkos istället av de färger som den finns i...
Men då helgen var rätt hektiskt så hann jag inte lära känna den föränn natten mellan lördag och söndag, och ju mer jag "leker" med den desto mer kär blir jag faktiskt. Det enda jag är mindre nöjd med är kameran då den inte slår den jag hade i N8:an, så den lilla gröna får följa med mig i väskan ett tag till.
Mer om helgen ska jag skriva om senare, nu ska jag fortsätta bekanta mig med min telefon innan det är dags att sova...
// Sargit

Inga kommentarer: