fredag 4 januari 2013

Shoppingtur med tåg

Idag hade jag planer på att åka in till stan med barnen, mest för att jag vart sugen på det länge och ville passa på medan jag var fortfarande hemma.
Men då förmiddagen drog ut på tiden så blev det ändrade planer.
Sanna sa att hon inte orkade åka iväg och ville hellre vara hos vaari och Roy "och idag ska jag klappa Roy" sa hon.
Så efter att jag hört efter med min pappa att det var ok med han så körde jag henne dit medan vi andra fortsatte till  stationen och tog tåget därifrån, då jag lovat William att han skulle få åka tåg.
Missade tyvärr precis det tåget som stod där men tur det då vi sprang på Linda och Noah och lyckades övertala dem att också följa med oss.
Målet var Sollentuna centrum där vi skulle möta upp Pernilla och Fatna Samantha för att äta lite lunch tillsammans.
William var hur nöjd och glad som helst av att få ha mamma nästan för sig själv, och för att få åka tåg såklart.
Vi hade en trevlig tid i Sollentuna men hittade inte riktigt det jag var ute efter men en del av det i alla fall.
William gillade tomte utställningen de hade, där stod vi ett tag och tittade och räknade tomtarna.
Söta Fatna Samantha strax innan vi skilldes åt.
William vägrade ha på sig mössa och vantar och så här såg det ut i väntan på tåget, tur att det bara var några minuters väntan.
Janiina var nöjd i vagnen och lekte tittut med luvan sin medan vi åkte mot Märsta. William gjorde sitt bästa för att se ut "det är för mörkt mamma" sa han besviket.
M-P hade tagit sig till min pappa han emd efter jobbet, så då styrde jag bilen dit och lämnade även Janiina och William där. Själv tog jag en promenad till min mamma där jag färdigställde bordsplaceringskorten med namn samt själva bordsplaceringen.
Kom hem väldigt sent...
Idag firade jag och min älskling hela 10år sen vi blev tillsammans. Tiden går fort, minns det som igår.
Vi hade ju känt varann i tre år innan och var bara vänner, men sen sa det bara klick och här står vi, tio år senare med hus och tre barn. Ser fram emot resten av våra liv ihop också.
Puss på dig älskling!
// Sargit

Inga kommentarer: