onsdag 22 augusti 2012

Vår köksö/halvö

Då vi haft lite att göra så har jag ju inte hunnit uppdatera så bra för att tala om att fotografera.
Men nu är köksön, eller halvön rättare sagt, klar!
Min duktige make har slitit och svurit över ikea och vissa detaljer och undrat ibland vilken idiot som kommit på tex de där plastbenen som är rätt ostabila och klena och systemet med skenorna till lådorna (då de är väldigt svåra att få loss då de väl är på plats) m.m.
 Det tog en helgs kvälls/nattsarbete, och då var ju själva stommarna och lådorna redan färdiga sen länge...
 Men nu är den då äntligen klar! Och vi är jättenöjda med hur den blev.
Nu återstår mitt jobb då att fylla upp och organisera innehållet, förutom resten av köksskåpen och kökslådorna...
Har smått börjat lite i de övriga lådorna men nu ska här rensas och gås igenom varenda låda sörru.
Vem behöver sova? Så bli inte förvånade om bloggen blir lite mer lidande den närmsta tiden, men jag bloggar ikapp så fort jag får chansen.
Nu fixa lite lunch till Janiina som lekt jättefint själv på golvet i snart en timma, mycket att upptäcka har hon och mamma ögonen får vara med hela tiden då jag för tillfället inte har koll på vad som hamnat på golvet...
// Sargit

2 kommentarer:

anna sa...

Köksön är verkligen jättefin!

-Anna

Plingan sa...

Oj vad fint!! Jag vill oxå ha.... Men tror inte vi har plats för det tyvärr. Kram!