onsdag 22 augusti 2012

Händelserik onsdag

Då stortrollen var lämnade på dagis gjorde jag något jag tänkt göra ända sen snön försvann i våras, tog en långpromenad med Janiina.
Planen var att få henne att sova men det tyckte inte hon till en början.
Då jag kom över gångbron vid steningebadet så somnade hon till slut, men jag fortsatte till stranden iallafall innan jag vände hemåt.
 Tänkte passa på att fixa lite hemma medan Janiina sov, men det satte hon stopp för då hon vaknade i samma veva som jag närmade mig huset.
Sen var det fullt ös medvetslös för den unga damen som drog fram som en orkan, men jag lät henne hållas så länge hon var nöjd.
 M-P har ju kort dag på onsdagar så eftersom han var hemma då det var dags at thämta barnen gick jag ensam dit medan han tog med sig Janiina till bilen och körde dit då vi skulle iväg på en gång.
Barnen blev glatt överraskade att vi alla kom för att hämta dem.
Vi packade in oss i bilen och åkte sen till Nacka för att kika på en nygammal vagn till Janiina som jag hittat via blocket.
En 3år gammal babytravel amsterdam. Då priset var väldigt bra och skicket kanon (för att vara 3år gammal) så slog vi till och köpte den.
Janiina fick ta den i bruk på en gång då det var dags för mellanmål.
Hon stortrivdes i den!
 Medan vi synade vagnen så lekte barnen själva på en lekplats en bit bort.
De fortsatte leka medan Janiina fick mellanmålet.
I sandlådan fanns det massa leksaker att leka med,
 bland annat en "gräsklippare" vilekt båda barnen använde sig av.
 Gungan var också rolig men roligast var det att gunga tillsammans.
 På väg tillbaka gjorde vi två stopp. Det första var vid slussen där jag mötte upp en tjej och bytte lite grejer med (gick med i en grupp på fb där man byter saker med varandra istället för att sälja/köpa, man kan även skänka saker där). Fick med mig två jättefina leksaker till Janiina, men det var Sanna och William som lekte med dem på hemvägen.
Det andra stoppet blev ett matstopp på Max (såklart), och självklart fick barnen leka av sig lite till.
En toppen dag helt enkelt.
// Sargit

Inga kommentarer: