söndag 12 augusti 2012

Helgen lite kort

Stackars Janiina har haft feber hela helgen från och till.
det har gjort att hon inte velat äta så bra alls och sovit rätt mycket.
Så på lördag eftermiddag lämnade jag och stortrollen henne i pappas vård medan vi åkte iväg för att ha picknick på visfestivalen.
Så här sött sov de på förmiddagen.
 Vi fick med oss barnens tvillingkompisar Emelie ochFilip med sin mamma Catrine också¨och efter att vi mumsat i oss kakor, bullar och vindruver (även korv med bröd slank ner för några) så bytte vi plats då musiken var så hög där vi satt först.
Hittade en liten plätt lite vid sidan av där vi slog oss ner sen.
Barnen hoppade upp och ner från filten för att ibland dansa ibland bara busa lite.
Och då det ju är godisdag så fick Sanna och William till slut sin godisask som de fått vid musjakten häromdagen.
 Sanna överraskade mig med att klappa en hund!
Hon hade tittat på den ett tag och ryggat tillbaka varje gång en hund gick förbi tidigare (och flera hundar fanns det där tyvärr) men då Emelie och Filip var så orädda och gillade verkligen hundar såg det ut som så vågade Sanna ta efter dem och gå fram och klappa en hund (efter att ha frågat ägarinnan först såklart).
Men så fort någon annan hund kom nära, vilket det var några som gjorde så fick både hon och William panik igen.
Fick till slut bära båda i famnen samtidigt.
Tycker det är oansvarigt av vissa hundägare att ta med sig hundar på så tätbefolkat område, det satt ju folk överallt och det var svårt nog att komma fram gåendes och då utsätta sina hundar för folkmängden och ljudet är bara taskigt.
Sen gillar jag inte alls att folk röker mitt bland folk heller, jag som inte brukar ha besvär med rök mer än att jag inte gillar doften fick lite tungt att andas på grund av röken och då var vi ändå utomhus!
Många, inte alla, brydde sig inte alls om vilka som var i närheten utan rökte där de satt. Sen fanns det ju såklart hänsynsfulla rökare också som gick lite till sidan för att röka för att inte röka mitt i folksamlingen.
Förutom detta så var det väldigt trevligt att strö lyssna på framträdandena och bara umgås.
Träffade på lite "kännt" folk också såklart, några som jag inte sett på flera år.
Här ser ni Catrine omringad av barnaskaran.
Eftersom barnen till slut inte orkade mer med ljudet, hundarna och röken (samt några överförsriskade människor som försökte prata med dem) så gick vi därifrån.
Missade tyvärr Anders framträdande, han som står bakom visfestivalen och är även son till en vän från dansen, hade väldigt gärna velat höra honom sjunga igen.
Vi missade även godisregnet (som inte var ett regn utan godispåse utdelning till barn) men det gjorde inte så mycket.
På kvällen var jag så trött at tjag gick och la mig samtidigt som Janiina och sov tungt hela natten, förutom en liten vaktid på morgonkvisten med Janiina.
På söndag var jag fortfarande trött och hela dagen blev en slappardag för hela familjen.
Sanna och William fick se på film rätt mycket, själv gick jag runt i morgonrock hela dagen.
Tog till och med en tupplur med Janiina på eftermiddagen.
Före middag gick M-P ut med stortrollen till lekplatsen medan jag förberedde middagen.
Janiina var rätt nöjd från och till på golvet, men gick man iväg ur hennes synhåll eller mer än två meter ifrån så blev hon väldigt missnöjd.
 Är man sjuk så sover man gott i pappas armar.
// Sargit

Inga kommentarer: