lördag 18 augusti 2012

Kreativa barn

Idag blev det en hemmadag för hela familjen.
Små fixa med tvätt, vila sig och bara vara.
Sanna och William var så söta då jag inte hann hjälpa dem ta fram lådan med "degen" så hjälptes de åt att få fram lådan genom att flytta tillsamans de lådor som var ovanpå och bära ut den.
De väger ju lite så tur att de har varandra. De hade till och emd tagit fram det de behövde på bordet.
Då Janiina äntligen somnade igen (efter att ha håll M-P vaken mellan 02.00-04.00) så kunde jag hjälpa dem öppna de nya förpackningarna.

Sen låg jag och vilade en stund på soffan.
Sanna var lite kreativ med skorna, något de båda roat sig med några gånger de senaste dagarna.
På eftermiddagen tog jag och Sanna oss iväg till affären.
Förutom denna utflykt så var det mest film tittande även idag, börjar bli lite väl mycket sådant...
Idag var det ju "godisdag" men på gund av att William häromdagen bet Sanna så hade jag sagt att han inte får något godis idag. Något som absolut inte accepteras av mig är att man bits. Visst bråkas det var och varannan dag, ibland flera gånger om dagen ibland med knuffar och slag men att bitas är tabu.
Det var ju inte så populärt just då men då vi pratat om varför en gång idag så var det inga problem "jag får inget godis för jag bet Sanna. Men imorgon på lördag då får jag godis" sa han flera gånger. Sanna fick sitt godis efter lunch och åt den medan William stod och tittade på, men ingen av dem verkade ha några problem eller invändningar mot att han itne fick något.
Han verkade förstå varför han inte fick något godis i alla fall, och tröstade sig väl med att han får det nästa lördag istället.
Annars så har William testat oss på flera sätt de senaste dagarna, inte den bästa tajmingen då varken jag eller M-P haft så stort tålamod på grund av tröttheten efter sjukdomar med mera.
Har hittat en ny sida på fb där man kan byta eller skänka bort saker man inte behöver.
Lätt att man fastnar där då det är väldig rulljangs där och jag nu ska ta tag i att rensa upp lite här hemma.
Medan jag roade mig med det så påbörjade M-P att montera ihop vår köksö.
Det kommer bli så bra! Passar perfekt i vårt kök!
Ska ta bild på den så fort vi fått den klar.
// Sargit

Inga kommentarer: