onsdag 15 augusti 2012

Hundvalpen Roy

Sanna var feberfri idag men måste vara hemma ett dygn efter febern. William var itne helt förtjust i att gå till dagis själv igen.
Men då Tina kom för att följa honom dit tog han på sig utan protester.
Han till och med började knata iväg själv då han var klar, en snabb vinkning hade han tid med.
Till efterrätt idag fick Janiina testa päron. Efter den första tvekan och undran vad sjutton mamma gett henne så högg hon i och verkade gilla det. Men åt gjorde hon inte mycket av den, tror att hon mer gillade hur det kändes i tandköttet.
Janiina gillar INTE att ligga på rygg alls om någon inte visste det redan sen tidigare inlägg.
Så det här med blöjbyten är en ren pina.
Nu då hon är rätt snabb av sig också så är det inte lättare ifall ni trodde det.
Jag hann precis få av henne byxorna innan hon satte fart under bordet och tittade på mig som om hon tänkte "kom och ta mig om du kan".
Sanna tyckte att det behövde städas efter lunchen.
Vi hann baka äppelkaka också innan M-P kom hem med William, nåja den hann in i ugnen i alla fall.
M-P, Sanna och William tog en promenad till Valsta C medan jag väntade in kakan med Janiina.
Stortrollen ville nämligen köpa presenter till nykomlingen i vaaris familj, lilla Roy.
De han fram före mig och Janiina till min pappa och han då träffa sötnosen Roy först.
Han gillade pipbollen som Sanna valt ut åt honom.
Han var så go, mycket sötare än vad jag trodde han skulle vara och så liten!
Men fast han var liten så var Sanna och William lite rädda för honom. Det gick bra så länge han var i någons famn men så fort han gick på golvet själv och då närmade sig trollen så blev de rädda.
Men tror de vänjer sig då de pratar mycket om honom och verkar tycka att den är söt.
Jag, min pappa och stortrollen gick ut på baksidan en stund efter mellanmålet.
Våra söta trollungar i sina solglasögon.
Efter gungandet så gick vi en sväng i skogen på bärjakt.
Tagen på bar gärning.
Gott med blåbär tyckte både Sanna och William.
Sen fortsatte leken på lekplatsen bland annat i båten.
Jag lämnade trollen i vaaris vård och åkte till tandläkaren, inte en favorit syssla direkt.
Som tröst för beskedet av fyra (!) hål så blev det hämtmat på vägen hem. Mest också för att vi hade lite tidsbrist då jag väntade besök på kvällen...
Vi hann precis äta innan mina gäster kom, skulle nämligen ha ett möte hemma med fixare och festare i vår dansklubb.
Under tiden busade alla trollen med pappa i barnens rum, de kom till och med i säng utan min hjälp.
// Sargit

Inga kommentarer: