torsdag 16 augusti 2012

Då var det dags för feber, igen.

Dagen började bra med att Janiina väckte mig 06.00. Strax före sju klev vi upp och bytte blöja och sedan gick vi in till stortrollen.
Då vi var så tidiga så hade vi en mysstund med "morgon sången" som är den första låten på cd:n vi sjöng med häromdagen.
William ville dansa med mig men det ville inte Sanna.
Efter att Janiina och jag kom hem från dagislämningen så började jag känna mig mindre bra, väldigt matt och trött.
Men jag hann med att bygga massa torn med klossarna som Janiina snabbt raserade, som högst fick jag ihop sju klossar!
Skönt att Janiina somnade rätt snabbt sen.
Det visade sig att jag åkt på feber, säkert samma som Sanna hade.
Hoppas det i alla fall för då går det snabbt över.
Jag och Janiina sov i fåtöljen efter lunch igen och sen kom min mamma som tur var och hälsade på.
Hon hämtade hem stortrollen men inte utan problem då Sanna blev hysteriskt då det inte var jag som hämtade *suck*.
Efter mellanmål ville barnen följa med mummu hem till henne så de promenerade dit, själv la jag mig på golvet invirat i en filt och försökte hålla Janiina nöjd samtidigt som orken försvann.
Inte lätt att hålla Janiina nöjd idag, hon tyckte väl att mamma var tråkig som inte orkade med något.
Då M-P kom hem så låg vi i sängen och försökte sova, Janiina lyckades men inte jag.
Efter middagen hämtade M-P hem Sanna och William och resten av kvällen gick fort.
Barnen ville att jag skulle "sjunga i boken" så William satte igång musiken och kom med boken till mig.
Sen satt vi en bra stund och sjöng sittandes på golvet i deras rum.
Då pyjamasar var på så fortsatte jag sjunga fast godnattsånger med hjälp av en annan skiva och bok.
Sanna somnade fort men William höll sig envist vaken.
Ingen kul att vara sjuk, hoppas verkligen att det går över till imorn, vet inte hur jag ska överleva dagen annars ensam med alla trollen hemma.
Får väl bli filmdag isåfall...
// Sargit

Inga kommentarer: