lördag 4 augusti 2012

Gäster och barnvakteri

Idag flydde maken fältet så att han fick vila lite, han satt i en hammock och underhöll en vän, Thomas, sällskap medan han byggde på en altan.
Själv var jag barnvakt åt Emma medan hennes stora syster Elin hade en tjejdag med sin mamma.
Vi fick även besök av min vän Pernilla som har en dotter på 4månader, vi har inte hunnit ses sen hennes dotter föddes. Tiden går så fort.
Här ser ni de små då de bekantar sig med varandra. Nåja, det var mer Janiina som var nyfiken på Fatna Samantha...

Pernilla var också barnvakt, hon hade lilla Ronja på 1,5år med sig.
Här spelar de större barn lite spel, men de hade inte tålamod att spela färdigt utan bytte spel två gånger.
Det lektes en del på Sanna och Williams rum också. Sanna var så söt då hon verkligen från början försökte få med och ta hand om Ronja "kom nu, kom med mig" sa hon lockande till henne flera gånger då våra gäster kommit in.
Efter lunch tog vi alla barnen på en promenad till Valsta C för att köpa glass.
De stora gick jätteduktigt.
Pernilla fick låna vår tvillingsulky på promenaden och Janiina fick testa hennes sulky.
Här sitter vi och äter glass i värmen medan de minsta två sover.
Sanna var klar först av barnen med sin glass, som vanligt.
Innan vi fortsatte så busade barnen runt lite bland träden.
Vi tog en omväg via min mor för att dimpa ner några nycklar hon glömt i bastukassen och då passade vi på att leka lite på den övre gården från henne sett.
Man blir törstig av att leka i värmen.
Gunga tyckte alla större barn om utom William.
Sanna fortsatte ta hand om Ronja och gav henne fart i gungan.
Här har ni Pernilla med sin dotter Fatna Samantha.
Då vi kom hem var det dags för lite mellanmål.
Solen sken ju så varmt så barnen fick ha picknick på vår gård.
Janiina gillar verkligen att stå och hon har blivit väldigt stadig och har rätt bra balans också.
Varje morgon ställer hon sig upp i sin säng och tittar på mig och säger med blicken lyft upp mig, lek med mig nu är det morgon.
Så här fin och glad är hon oftast då med men jag tar ju sällan bilder vid den okristliga timmen då jag mest försöker göra allt för att få henne att somna om utan resultat... (observera att jag bara håller henne i ena handen...)
Efter det sena mellanmålet var det dags för Penilla att åka hemåt då de har en bit att köra.
Men trevligt var det att ha henne här och allt fungerade bra fast vi var som ett mindre dagis hela dagen, med sex barn under fyra och två vuxna...
På kvällen kom hela familjen Beutler hem till oss och med sig hade de M-P och middagen, pizza!
Thomas var och är väldigt populär bland våra barn. Här äter de klubba och njuter av Thomas sällskap.
Långt senare då gästerna åkt hem och barnen kommit i säng (sov dock inte föränn långt senare) så såg vi på "Sagan om ringen" som kom på tv. Den är ju bara så bra!
Hann med att tvätta lite också och packa inför morgondagens utflykt.
// Sargit

Inga kommentarer: