onsdag 29 augusti 2012

Dagen blev inte som jag tänkt mig

Hade planer på att börja rensa i vårt förråd idag, men det blev inget av med det av flera anledningar.
Istället roade jag mig med att ta en promenad med Janiina till min pappa strax före lunch.
Janiina tyckte om denna bild på sina syskon, de är i samma ålder på bilden som Janiina är nu har jag för mig.
 Efter att Janiina fått mat i sig fortsatte vi vår promenad, denan gång till Valsta C och sedan in till församlingshemmet där jag och Lina höll varandra sällskap på en sen lunch.
Gudmor hälsar på guddotter.
Då M-P hadde kort dag idag som vanligt så hämtade han hem Sanna och William så slapp jag stressa hem.
Då jag kom till Siriusgatan så ringde han och undrade hur långt bort jag var, han hade nämligen ingen hemnyckel...
Men barnen kunde lätt roa sig själva i väntan på att jag kom fram.
Sanna ville cykla så fram med den och pumpen innan hon kom iväg. Janiina sov gott rätt länge på eftermiddagen.
Den observante såg att Janiina håller i Sannas hund, den som är hennes käraste ägodel. "Janiina ska ha den" sa hon och bäddade ner den bredvid henne tidigare idag, samma med hennes snuttefilt.
Då M-P frågade om hon var för stor för snuttefilt så sa hon "ja jag är stor tjej nu". Vi får väl se...
Men ofta den senaste tiden har hon gett dem till Janiina och de stannar i hennes ägor längre och längre.
Några målare kom förbi idag också men även Mette med Ida kom på fika.
Då nätterna börjar bli kallare så bad jag Sanna och William att plocka alla tomaterna, de gröna får mogna i rumstemperaturen sen.
Det gjorde de gladerligen, hann inte titta efter om de fick med allt kul verkade de ha.
 Och stolta var de båda över sin skörd.
 Lilla Ida verkade gilla Janiinas leksaker också.
Sanna och William stötte på sin dagis kompis och granne Klara och hennes mamma då hon också var ute och cyklade.
Sanna och Klara cyklade själva runt husen och ahde hur roligt som helst.
Senare satt alla tre på stenen, såg jätte sött ut men tyvärr fick jag ingen bra bild på det.
En liten stund fick de leka inne också innan det var dags att köra Sanna och William till mummu.
De skulle få äta middag och basta där ikväll. Själv var jag på ett möte med finska  föreningen medan M-P och Janiina njöt av varandras sällskap.
Jag cyklade till mötet med M-P:s cykel då det visade sig vara nästintill tomt i mina däck... Fick lite mjölksyra i benen då jag fick halv stå mest hela tiden då jag var lite för kort i bena för att kunna sitta och cykla.
Efter mötet så cyklade jag hem och tog mig sedan till Maxi för att storhandla.
Hade hela 4minuter till godo innan stängdags då jag gick ut genom kassan!
Men så skönt det är att handla på kvällen, knappt någon folk där alls. Lugnt och skönt var det.
Visst ja, jag har rensat ut storlek 62 från Janiinas lådor idag. Vissa plagg funkar säkert fortfarande men då kläder är något hon inte lider brist på så tog jag bort nästan allt och hon har då gått över till 68 numera.
Vad fort det går...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Ja men det är inte i bara kläderna som det syns att hon blir större. Hennes motorik, hur snabbt det går undan. Det är verkligen tur att denna blogg finns så jag får se hur det är med go´barna =)