fredag 3 augusti 2012

Playdate i Knivsta

Janiina tyckte att 06.00 var en bra tid att vakna på idag, det tyckte inte jag.
Efter frukost trotsade vi duggregnet och begav oss ut.
Sanna och William vägrade dock ha regnkläder på sig de ville bara ha sina paraplyer.
 Vi åkte till Knivsta för att tillbringa dagen med Zacharias, Amelie och Heidi.
Förmiddagen lekte barnen inne, mest på övervåningen men efter lunch gick vi ut då det inte regnat på ett tag.
Det var nästan som att se kossorna bli utsläppta efter vintern då vi frågade barnen om de ville gå ut och leka.
Sen var det full fart på trion medan Heidi tog en söva Amelie promenad.
Det gjorde tydligen inget att gräset var lite fuktigt, det var skönt att ligga där ändå.
 Många gånger "ramlade" de med flit och några gånger så "hjälpte" de andra upp den som låg med stora spaden "gräv upp mig!" sa de till den som höll i spaden.
 Janiina som vaknade strax efter att vi kom ut satt rätt nöjd i sin vagn och tittade på då de andra busade runt.
 Runt lekplatsen fanns det svarta och röda vinbärsbuskar med massor av bär!
Gott var det att mumsa på dem, tyckte även Sanna.
 Att rida ikapp måste man ju också göra.
Det verkar som om Janiina har mer gemensamt med Sanna än bara släktskapet, hon älskar att gunga!
Och Sanna som först ville gunga i bäbisgungan blev väldigt entusiastisk då jag föreslog att Janiina skulle få gunga. Då ville hon ge fart och det fick hon.
Janiina var väldigt nöjd ett bra tag.
 William sprang upp och nerför de två lekstugorna som fanns där, gräva gjorde han en hel del också med stora spaden.
Då de sprang runt på gården gick det förbi en dam med några hundar, plötsligt sprang trion upp på bänken och avaktade och tittade på medan hon och hundarna gick förbi och försvann ur synhåll.
Då vi skulle gå fick Zacharias en stor kram av William, och Sanna också.
Några protester var det fast jag sa att vi skulle komma tillbaka nästa vecka, då sa de "jag vill inte komma tillbaka, jag vill vara hos Zacharias hela tiden!".
Men iväg kom vi till slut.
Vi tog en kort tur till Barnens hus för att reka lite på barnvagnar. Hittade en som vi verkligen skulle vilja ha, den har allt vi gillar förutom priset då *suck*
Tryck på länken här så ser du vilken vi menar, just denna såg vi inte live då den inte kommit till affären än men tittade närmare på andra av deras vagnar som också är nästan lika bra, som denna.
Nåja, får väl sätta igång och sälja lite på nätet av allt jag tänkt för att samla ihop till drömvagnen alternativt hitta en annan att gilla som är billigare och finns att få tag på via blocket eller något.
Efter middagen badade jag Janiina medan M-P och stortrollen hade fredagsmys i soffan med chips och Mumin.
Janiina älskar verkligen att bada också, gott och väl över en halvtimma badade hon innan jag tyckte det var nog. Hon skulle säkert velat bada ett tag till...
Sanna och William vill verkligen inte somna på kvällarna, ikväll inget undantag.
Det som var nytt ikväll var att Sanna kommer ut glad i hågen och säger "jag är alldeles grön" och det stämde.
Efter mycket lirkande fick jag till en bild, inte så bra dock men den visar iallafall lite hur hon såg ut.
Hon hade sugit på en målad lerbit berättade hon glatt. Hennes händer var också gröna.
"Nu måste du duscha hela mig" sa hon glatt. Men sån tur hade hon inte, våtservetter dög gott att torka av henne med.
De försöker då allt för att fördröja John Blunds besök.
// Sargit

Inga kommentarer: