onsdag 8 augusti 2012

Besök från utlandet

Sanna har den senaste tiden varit väldigt bestämd i sitt klädval. Hon bestämmer numera själv hur hon vill klä sig, inom vissa gränser då.
Vi hade en liten incident på morgonen då hon inte fick ha på sig finklänningen till förskolan, men hittade en kompromiss i kjol och linne som mummu sytt åt henne.
 Jag och Fayeza tog bussen ner till öppnis på familjecentret med våra små efter lämningen.
Janiina var inte blyg för fem öre utan utforskade själv sin omgivning och kröp nyfiket ifrån mig till och med mitt i sångstunden.
M-P hämtade hem barnen och sedan kom de och plockade upp mig vid centrum senare på eftermiddagen.
Vi åkte ens väng för att kika på barnvagnar igen, denna gång i Barkarby.
Hittade ett alternativ till vagn då den vi egentligen vill ha är inte riktigt i vår prisklass.
Babytravels vagn, likadan nästan som vi hade tvillingvagnen fast singel vagn då.
Någon som har erfarenheter från den?
Verkar bra i alla fall på många sätt.
Nåja, de har kampanj på den månaden ut så hinner fundera och kika runt lite mer också.
Hemma medan jag matade Janiina så ville stortrollen dammsuga, det fick det så klart.
Måste ju uppmuntra deras intresse av städning så länge den varar.
 Min syster Heidi kom med flyget ikväll så medan jag började förberedda middagen så åkte han iväg för att hämta henne.
Hon är bara här ett par dagar innan hon flyger vidare.
Idag fick maten återigen bra betyg från barnen "god mat har jag gjort mamma" sa Sanna "mamma gjorde spaghettin jag såsen" fortsatte hon. Hon gjorde faktiskt såsen själv i den bemärkelsen att hon hällde/blandade i ingredienserna och kryddorna medan jag övervakade. Sen att hon i ett ögonblick råkade hälla i en aningen mer lökpulver än tänkt är en sak, men det gjorde inte så mycket.
 Heidi hade med sig souvenirer från USA. då hon jobbat i Kanada ett par veckor.
Häftiga jackor inför hösten/vintern!
Tyvärr så ville varken Sanna eller William bli fotade igen men lyckades få en bild från sidan i alla fall på Sanna.
Blev en rätt tidig kväll, var i säng redan före tolv ju.
// Sargit

2 kommentarer:

Plingan sa...

Hej! Jättetuffa pilotjackor! Jag har inte glömt ditt fina erbjudande ang kartonger, bara det att jag/vi är lite segstartade gällande packningen ;-) Men jag återkommer gärna när vi kommit igång om det är ok? Kanske kan ta med twinsen ngn dag och se hur ni bor i samma veva? Trevlig helg!

Familjen Sundström sa...

lugnt Ingela än så länge finns lådorna kvar ;-) ni är välkomna förbi när ni vill. S och W går ju på dagis tis-tors 9-14 så hojta till bara när det passar för er.
trevlig helg till er med!
kram
// Sargit