fredag 17 augusti 2012

Sjukstugan fortsätter

Janiina är snabb och väldigt nyfiken av sig, itne en bra kombination då lilla mamsen är matt och helt slut. Men jag var feberfri i alla fall.
Denna lilla tavla med magneter och diverse är något som Janiina lockats av ända sen den lossnade från sin krok.
Så fort hon fått chansen är hon där och pillar.
Nu hade jag flyttat in den i hennes blivande rum men det hindrade inte henne att hitta den.
Hon sysselsatte sig länge med att plocka ner en magnet i taget, undersöka dem noga innan hon la ner dem på pallen. Inget hamnade ens i närheten av munnne som tur var.
 Sanna och William ville måla, det roade dem ett tag.
 På eftermiddagen började Janiina kännas lite kinkig och varm, hon sov rätt mycket.
Som tur var så kom vaari och Tina och hämtade med sig Sanna och William efter lunch, de åkte iväg och tittade på lite djur på Baldergatan. Kaniner, får och annat.
Själv orkade jag knappt flytta mig från soffan.
Janiina och jag somnade i fåtöljden, inte det bekvämaste platsen...
Senare då alla var hemma igen så mräktes det tydligt att Janiina inte mådde bra då hon somnade mitt i blöjbytet!
 Hon som protesterar högljutt så fort man försöker lägga ner henne.
Hon åt inte så bra idag så det blev flaska istället.
Men strax efter middagen så kräktes hon rejält!
Stackars William var precis framför henne och blev helt förtvivlad då han blev nedkräkt.
Så medan M-P duschade av honom så fick jag försöka sanera Janiina och mig...
Tur nog stannade det vid det, hoppas att det berodde på den hastiga febern.
Medan ajg höll på med vår middag, hemmagjord pizza, så tog tröttheten övertaget för vissa.
Sanna och William fick roa sig med film tittande under tiden.
Trötta var vi allihop på kvällen må ni tro.
// Sargit

2 kommentarer:

Moster Tina sa...

Syster yster; Det fanns inga får på Baldergatan! Däremot tittade vi på kaniner, getter, grisar och hönor... Och en och annan hund ;)

Familjen Sundström sa...

ja men jag var ju inte med, lyssnar bara på vad barnen berättar ;-)
// Sargit