torsdag 23 augusti 2012

Regn = vattenpölar = lycka

Att det kan vara så kul att springa i vattenpölar!
Självklart fick de hållas på vägen till förskolan, sen till deras besvikelse så var alla inne idag.
De som så gärna velat vara ute och plaska.
 Janiina stortrivdes i sin nya vagn, hon var jättenöjd hela tiden.
 Hon fick sitta kvar i den medan jag gick in med Sanna och William, det var mindre populärt efter några minuter.
På tillbaka vägen fick jag sällskap av Fayeza, vi tog en längre promenad i duggregnet för att få Janiina och Mahdi att somna.
Vilket de gjorde. De fick fortsätta sova ute medan vi gick in till oss.
 Senare kom vår granne Sazan med sin son Padra också på fika.
Vi hade en trevlig förmiddag med äppelpaj och massa prat. Janiina trivdes på golvet sen då hon väl vaknade. Snab är hon också och styr sina "steg" målmedvetet till syskonens rum så fort hon får chansen.
 På eftermiddagen då jag och Janiina hämtade hem stortrollen så var de ute och lekte.
De hade nästan itne tid att följa med mig.
Säger bara; tur att vi har tvättmaskin. Men kul verkar de ha haft.
Det blev lite blåsbubblor i det fina vädret innan mellanmålet.
 Janiina som somnat på vägen till hämtningen vaknade medan Sanna och William roade sig med bubblorna, hon tittade väldigt nöjt på en lång stund.
 Två glada troll.
 På sena eftermiddagen kom Nisse, Saga och Teresa på fika.
Alla barnen verkade ha trevligt igen och trivdes bra ihop, det var alldeles för länge sen sist.
Även vi vuxna hade det trevligt såklart, såpass att jag glömde fota barnens lek.
Visst har Sanna en snygg frisyr förresten!
 På kvällen vid nattningen åkte jag iväg till Kista galleria med min kompis Anneth.
Vi skulle på klappjakt inför lördagens dop.
Vi avrundade jakten med att dela en barnmeny på Max då vi var lite sugna på något bara.
Trevligt att umgås igen Anneth, blir ju allt för sällan det med numera...
// Sargit

Inga kommentarer: