tisdag 28 augusti 2012

Barnrum är barnens rum

Blir ofta väldigt frustrerad över att barnens rum ser ut som en tornado dragit fram där för jämnan.
Ioförsig så är det ju två riktiga tornados som gjort just det, våra stora troll.
Nu ser det ju rätt hyffsat ut ändå men det beror mest på att jag snabb plockar undan allt smått som Janiina itne bör få tag de gånger hon tar sig dit (vilket är ofta).
 Men det härliga är ändå att varken Sanna eller William verkar ha något emot att Janiina leker i deras rum, tvärtom, de hämtar "hennes" leksaker till henne men sen att det finns en massa annat som är mer intressant att leka med är en annan sak...
Ett par gånger i veckan blir det lite snabb plockning i deras rum för att ha en någorlunda ordning där, emn för det mesta har jag börjat lära mig att deras rum är deras rum och det får se ut lite hur som till vardags, annat då vi väntar gäster då blir det lite snabb röj oftast...
Hur tänker ni om "ordningen" i ett barnrum?
Kommer ärligt talat inte ihåg just nu vad jag gjorde idag (då jag skriver detta i efterhand) ifall ni undrar varför jag skriver om just detta.
Jo förresten, jag skrev in på en grej på nätet om att vi vill måla om huset, de i sin tur skickar vidare vår förfrågan till några företag i vår närhet och på en gång började det ringa målarfirmor och ville komma och titta på huset och ge oss en offert. Snabbt gick det redan samma dag kom två och titta.
Få se vad alla ger för offert och vad det landar på om vi har råd att fixa det före vintern...
Jag var även på en promenad och så var jag och träffa en i vår samfällighets styrelse.
Men vad dagvill jag börjar bli, måste börja få ordning på dagarna på något sätt.
// Sargit

Inga kommentarer: