lördag 11 juni 2011

Värme hela dagen lång

Barnen var på gott humör på morognen och lekte och busade glatt både före och efter frukost.
Busandet tog ett abrutt slut då William tyckte det var en god idé att dyka med huvudet före från fotändan av vår säng!
Oj vad jag fick hjärtat i halsgropen igen! Vi såg vad som var på väg att hända men hann inte få tag i honom.
Vi satt alla i soffan och tröstade honom efteråt, till och med Sanna blev orolig för sin bror "William ramla, William ont" sa hon.
Men hon var nog den första som lugnade sig då hon såg att William var rätt så okej fast skakad.
Han fick en "snygg" bula i pannan med märken från mattan han föll på.
 Senare på dagen mötte vi upp Lina, Elin och Emma på Valstadagen.
Vi träffade även mummu, vaari och Helena där samt en massa andra vänner och bekanta.
Till lunch blev det korv med bröd till barnen, Sanna åt glatt om än bara halva sin korv.
 Men William var inte alls hungrig, antingen så led han av värmen, sina utslag (som jag hoppas försvinner till imorn, annars får det nog bli en tripp till farbror doktor igen) eller från slaget i huvet på morgonen.
Fick i han väldigt lite idag både mat och vätska fast jag lockade med saft också.
Glass gick ner däremot.
Jag medverkade i uppvisningsdansen för squaredance då de tidigare ringt och sagt att de saknade folk.
Kul var det men varmt!
Efter vi fått nog av det alldeles för höga ljudet på området så åkte vi (jag, pappa, Helena och barnen) iväg till Uppsala för att jaga rätt på sommarskor till barnen.
Det här med skor är det värsta jag vet både för egen del och framför allt till barnen.
Men efter mycket om och men hittade vi till slut tre par var till dem.
Sedan blev det fika på Ikea samt så passade jag på att köpa lite extra förvaringslådor (då det är en del att packa undan ändå inför visningen på torsdag).
En snabb sväng in på Coop blev det också för att införskaffa en pool till barnen, då den vi har är någonstans i vårt kaotiska förråd.
Både Sanna och William hade kämpat länge med att hålla sig vakna, hade trott och hoppats att de skulle somnat på vägen in till Uppsala, men istället somnade de då vi var inne på Coop och sov sedan hela vägen till Märsta.
Sen middag hos min pappa och gänget blev det, vi körde på Sannas önskemål "pisa".
Min syster följde med mig hem senare och efter att barnen somnat, vilket gick rätt fort, så såg vi på film.
Länge sedan vi gjort det tillsammans. Trevligt var det.
Tack för sällskapet Tina! Skönt att slippa sitta ensam med en film ännu en kväll, hihii.
Imorgon efter lunch någon gång kommer min älskling hem igen från sin grabbdag/kväll/natt.
De är en sju "grabbar" som roar sig med bilbana, bad, grillning och spel och mest troligt är ingen av dem särskilt nyktra heller, så de planerade klokt att tillbringa även natten därute på Väddö (tror jag det var).
Nu ska jag krypa till kojs så jag orkar upp imorgon då barnen vaknar, förhoppningsvis sover de länge imorn.
// Sargit

Inga kommentarer: