tisdag 21 juni 2011

Nu är det klippt

Då jag hämtade barnen idag så var Sanna på den stora avdelningen och William på deras egen.
William lekte med en boll med taggar och märkte först inte att jag kom.
Vi gick tillsammans sedan för att hämta Sanna, men det tog betydligt längre tid än planerat då William såg vad Sanna höll på med.
Han ville också!
 Så vi blev kvar en stund medan båda barnen visade sin förvånade mor hur en sax hanteras.
Enda sättet att få med mig William var att locka med att vi även har saxar hemma som de kunde få fortsätta klippa med, men han trodde inte på mig då han ännu inte sett de små saxarna jag köpt förra året.
Väl hemma tog jag då fram de nya fina saxarna (Mumin så klart) och sedan satt vi en bra stund och gjorde konfetti av ritpapper.
 Det var lite klurigt då de nya saxarna var lite trögare än de välanvända på dagis, men det gick då barnen visade stor koncentration och envishet.
 Sedan var jag dum nog att visa hur man kan klippa ut hjärtan ur papper, sen dess var det bara det jag fick/ skulle göra om och om igen i olika storlekar.
Medan vi höll på med middagsförberedelserna så anlände våra middagsgäster.
Tyvärr stannade Helena hemma då hon var helt slut efter jobbdagen, men vi skickade med soppa till henne också.
Gott blev det och Pågen Foccacian passade kanon till maten!
William fick bara för sig att han inte ville äta något, därför saknas han på bilden ovan.
Men senare åt även han lite soppa och bröd innan busandet tog över efter middagen.
Vi märkte hur trött William var då hans humör var väldigt ombytlig, i ena stunden skrek och grät han om han inte fick som han ville för att i nästa skratta hejdlöst.
Båda barnen somnade medan jag höll på att göra ny välling till dem efter att de högljutt begärt det.
Det är tacken det, men så söta de är då de sover!
// Sargit

Inga kommentarer: