måndag 13 juni 2011

Paljon onnea äiti! Grattis mamma!

Idag fyller min kära mamma år, så efter att vi kommit hem från jobb och dagis åkte vi hem till henne för middag.
Mamma blev jätteglad för presenten som vi, min syster Nadja och hennes fästman gått ihop om.
Paljon onnea äiti!
 Efter maten ville barnen ut och vattna alla blommor med de nya fina vattenkannorna som mummu köpt åt dem.
Resten av kvällen tillbringade de på hennes altan vattnandes blommor och plantor.
 Visst ja, William var väldigt bestämd idag på vad han ville ha på sig då vi skulle byta om innan vi skulle åka; sin rosa klänning med blommor och paljetter på.
Inget annat dög så han fick ta den på sig till kalaset till slut.
 De var så nöjda båda två, och då min mamma fick några andra gäster i omgångar, så var de inte alls blyga inför dem kvinnliga av dem som tillbringade tid med dem där ute.
 Noga gick de igenom alla blomlådorna åt mummu.
 Många gånger fick vi fylla på deras vattenkannor, innan det var dags att locka in dem för hemfärd.
Väl hemma var det pyjamas, välling och saga som gällde.
Vi hann med ett kort skype-samtal med min syster Heidi som befinner sig på en båt utanför Italien just nu (om jag kommer ihåg rätt).
Då barnen låg i sina sängar började jag städa i köksskåp och lådor.
När jag väl kom igång så tog det inte så lång tid att få det klart. Men nu får alla intresserade vid visningen på torsdag gärna rota i vilka skåp de vill utan att jag ska behöva skämmas för oredan.
Sen att jag fick utrensat en del saker som vi inte använt sen vi flyttade in för åtta år sedan är inte heller så dumt.
Och nu ser skåpen mer rymliga ut också.
Imorgon ska jag följa med barnen på en utflykt med förskolan, så nu är det dags att lägga sig så att vi inte försover oss.
// Sargit

Inga kommentarer: