tisdag 28 juni 2011

Moster tar hand om morgonbestyren

Alldeles för tidigt på morgonen var jag tvungen att kliva upp för att hinna iväg innan barnen skulle vakna.
Jag skulle nämligen iväg och lämna blodprover, på fastande mage!
Inte det lättaste att inte äta efter åtta på kvällen då jag numera är hungrig en kvart efter att jag ätit och har fått för vana att ta kvällsfika vid elva halv tolv på kvällen.
Så jag somnade hungrig och vaknade hungrig.
Laddad med en banan gav jag mig sedan iväg och överlät morgonbestyren till min systeryster.
Min bm såg mig då jag väntade på min tur och kom och pratade med mig.
Tydligen hade mina kalciumvärden höjts något visade proverna från förra veckan, så läkarn tyckte att jag skulle börja äta levaxin igen.
Suck, tänkte jag som trott att sjukdomen var botat efter operationen jag gjorde förut.
Men icke, det förklarar i och för sig min enorma trötthet som inte bara kunnat bero på graviditeten.
Väl hemma så hade allt gått bra, barnen åt frukost och jag anslöt mig till dem.
Tyvärr visade det sig att barnen som skött sig exemplariskt med sin moster, gjorde inte det i min närhet, typiskt.
Trotsåldern here we come, eller något (fast har ju hört att hela uppväxten är en enda lång trotsålder).
Stolt moster kör barnen till dagis.
 På eftermiddagen åkte vi till min mamma då en spekulant som inte kunnat komma igår ville se vår lägenhet.
Vi åt god middag där och denna gång var det William som aldrig fick nog av maten.
Nästan tre portioner åt han!
Efter maten roade barnen sig med att vattna mummus blommor på altanen (och sig själva också så klart).
 Vi kom hem lagom så att barnen hann bada av sig värmen från idag.
Tyvärr hade vi alla badleksaker med mera i bilen då vi inte hunnit ta in dem efter visningen, men man tager vad man haver och barnen var nöjda.
M-P tog en kvällscykeltur för att vattna lite blommor hos våra vänner medan jag nattade barnen, men vi hann med några skype samtal innan tandborstningen.
Vi har förresten för fjärde kvällen i rad vägrat mer välling till barnen efter tandborstningen, mindre gnäll för varje kväll så nu verkar de börja förstå.
De drack all sin välling ikväll också så de visste väl vad som gäller, bara vatten efter tandborstning.
Sanna sover lite oroligt då hon återigen har börjat hosta, stackarn.
Hoppas det inte är en förkylning på gång, men skulle inte förvåna mig då det var ett tag sedan vi hade några sjukdomar här.
Nu kvällsfika och sedan sova.
// Sargit

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Jepp, riktiga änglar var de när moster var där själv... Inga problem att byta varken blöja eller kläder. Och frukosten såg de också fram emot - ända tills mamma kom hem! ;)