onsdag 15 juni 2011

Välkommen till världen lilla Nova

Tidigt imorse föddes en liten Nova på Uppsala akademiska sjukhuset.
Mamma Jessica (som är en av de äldre ungdomarna som varit med länge i verksamheten) ville att vi skulle komma och hälsa på så det gjorde jag och min kollega Anna-Karin så gärna.
Så söt hon är lilla Nova!
Grattis ännu en gång till nyblivna mamman Jessica och välkommen till världen lilla söta Nova!
 Självklart fick ju vi hålla i bäbis också. Länge sedan man höll i en så liten en.
Så lätt hon kändes fast hon var över tre kilo (kommer inte ihåg exakta siffran) och femtio centimeter lång, kan knappt förstå att våra var ännu mindre då de föddes.
 Våra småttingar är ju då inte så små längre fick jag ännu en gång konstaterat.
Ikväll busades det med en låda som ska hamna under Sannas säng så småningom.
 Då jag till slut fick dem i säng så ville båda ha mer välling.
Medan jag var iväg för att värma det, så somnade William, tur jag bara gjorde en halv flaska var.
Sanna satt och läste "Viggos bok" en kort stund medan jag höll på att små plocka i lägenheten, då vi ju ska ha den första visningen imorgon (M-P var iväg till förrådet med ännu en billast med grejer).
Då jag gick förbi deras rum efter cirka två minuter från att jag varit in med vällingen, så möttes jag av denna syn.
 Hon ligger fortfarande likadant, så ska väl lägga henne tillrätta innan jag själv går och lägger mig.
William har rört på sig i sömnen så han har inte legat på samma ställe någon gång då jag gått förbi.
Han tog förresten av sig sin pyjamas själv strax innan läggningen och sa "inte pyjamas".
Nu ska jag också gå och lägga mig då det blir en lång dag imorgon.
Har lite småfix att hinna med innan visningen men jag ska ju hinna jobba också, tror ändå att vi hinner med allt.
Vi har ju lite grejer som ska ur synhåll, som barnens större leksaker och poolen med mera.
Som tur är så har vi snälla grannar, så grannen bredvid ställer upp med utrymme på sin altan under visningen :)
Hoppas att de två inplanerade visningarna ska räcka och att någon (eller några) blir intresserade nog för att börja buda.
// Sargit

Inga kommentarer: