onsdag 29 juni 2011

Ännu en varm dag

Rätt trevligt att vakna till denna syn, mina nya hibiskusar jag köpte i våras till sovrummet blommar igen.
 Då det var så varmt idag så fyllde vi poolen med vatten och lät barnen härja där en bra stund.
De kunde knappt bärga sig till de fick av alla kläder, men de ville inte hoppa i plötsligt.
Då sa det "babychor" tills jag förstod att de ju ville ha badbyxorna på först ju.
 Själv hade jag missat lilla detaljen att min man införksaffat den koppling som behövdes för att koppla i vattenslangen. Kunde besparat oss en massa jobb förra gången om jag vetat det.
Men nu gick det snabbt att fylla på med vatten, bara varmvattnet vi behövde komplettera med med vattenkannorna.
 Då M-P busade och sprutade vatten på de skrattande barnen så sa Sanna plötsligt med en allvarlig min "det räcker, pappa" och lyfte till och med fingret åt honom. Så söt hon är!
Jag blev helt paff och kunde inte annat än skratta.
 Medan resten av familjen roade sig på altanen, barnen med vattenlekar och M-P med sin i-phone, så fick jag plötsligt lust att baka.
Testade ett nytt recept: vit kladdkaka.
Då barnen somnat så serverade jag den till oss med lite hallon, mumsigt gott var det men oj vilken sockerkick!
 Vi insåg förresten i förmiddags att vi inte lagat mat sen förra onsdagen!
I en hel vecka har vi lyckats undvika matlagning då vi ätit rester, ätit ute en gång, hämtat pizza en gång, fått andra att laga mat hos oss en gång, varit på picknick som andra förberett och så ätit hos min pappa två gånger samt en kväll hos min mamma.
Inte illa!
Men nu var det då dags att prova om vi fortfarande vet hur man gör, så det blev något så avancerat som köttbullar och makaroner med gräddsås.
Och som avslutning så kommer nu andra magbilden då jag idag är i v. 10+0.
Ingen större skillnad mot förra veckan tycker jag men magen känns större.
Nu är det dags för en liten kvällsmacka innan jag kryper ner i sängen.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Vilka hibiskusblommor.Jag hann inte se min då den bar helt utslagen, eftersom den var bakom gardinen- Va härligt för baran att kunna svalka sig på altanen. kramisar till er alla inkl. "magen"