onsdag 22 juni 2011

Hej på dig liten

Här har ni första titten på vår blivande familjemedlem.
Idag var vi nämligen på KUB-test, men väl där så såg man att vi visst inte var i tolfte veckan som vi trott, utan bara i nionde!
Så det blir till att ta sig in en gång till om några veckor.
Men allt blev ju så mycket verkligare då vi fick se det lilla hjärtat slå snabbt samt fick med oss en första bild.
Både Sanna och William har sen en tid vetat om att mamma har en bebis i magen.
Vi har nämligen övat på att de ska säga det då vi tänkte att de skulle få berätta det för sina far- och morföräldrar.
Men då det väl var dags så viskade Sanna det tyst alla gångerna, men till slut kunde de som lyssnade höra vad de sa.
Hemma kan de säga sjävmant "Mamma ha bäbis i magen" och vill klappa på magen, men de blev som sagt lite blyga då de skulle berätta det för andra.
 Här kommer då den första officiella magbilden då jag är i vecka 9+0 (om man ska tro på ultraljudet idag).
Som du förstår så har jag varit lite trött på sistone, därav den dåliga uppdateringen.
Ska försöka bättra mig men den senaste tiden har sängen faktiskt lockat mycket mer än att sätta sig vid datorn.
Har inget illamående alls, men det hade jag inte heller då jag väntade Sanna och William.
Bara denna hemska trötthet.
// Sargit

9 kommentarer:

Michelle sa...

Grattis till lilla bebisen :P Va kul att ni ska få tillökning :) Kraam Från Michelle

anna sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis!
Vad kul att ni ska ha en bebis :)
Ulrika/Björn

ankan sa...

Oj grattis! Vad kul! Hoppas allt går bra och att den nye blir lika söt som de andra!
Har varit jättedålig på att kommentera på senare tid men följer er blogg varje dag!
kram och grattis än en gång.

(mina troll brukar peka på min mage och säga "har du en bäbis däri, mamma?" - vilken man väl inte kan tolka annat än att man blivit lite fet på äldre dar) :-)

Thomas sa...

Än en gång jättegrattis! :-)

maria sa...

GRATTIS!!! Jag har misstänkt det ett tag :-)

Plingan sa...

Åhh men stort grattis Sargit (och hela familjen!)!! Jag hinner inte läsa så mkt bloggar för tillfället så hade totalt missat detta, sedan var det en liten, liten fågel som viskade... ;) Jag hoppas att jag får tid att sätta mig och läsa ikapp er fina blogg snart. Stor kram & grattis återigen / Ingela

Familjen Sundström sa...

Tack alla för era gratulationer :)
Ingela, jag kan tänka mig vem det var ;)
Ska försöka orka hålla igång och uppdatera, kanske inte riktigt lika ofta som förr men iaf ett par gånger i veckan.
kramar till er alla!
// Sargit

Vikkan sa...

Ett officiellt grattis till tillökningen. Vågade inte skriva något innan då du avslöjade inne hos mig innan jag slutade skriva min blogg.

Ska bli kul att följa dina magbilder fram till BF!

Kram Vikkan

Ps. Nu blir Oliver 6 veckor imorgon och vi har väl kommit in i någon slags vardagslunk. Tvillingarna är energiska och halvt vilda emellanåt men de har mer och mer accepterat lillebror. De tycker dock han är rätt tråkig ff eftersom man inte kan leka med honom. Ds.