söndag 12 juni 2011

Pool invigning!

Jag fick alldeles för lite sömn inatt men jag får skylla mig själv som fastnade med TV:n precis då jag skulle stänga av den.
Efter knappa fem timmars sömn, där jag var uppe två gånger då William inte hittade sin napp, så tvingade jag mig själv upp då hade Sanna redan bökat runt bredvid mig i nästan en timma.
Då var klockan tio över nio.
William var inte glad åt att bli väckt men han fick lov att kliva upp i alla fall till den sena frukosten.
Men vid frukost var båda trollen på väldigt gott mod.
 Efter frukost och tandborstning tog jag fram den nya pool jag köpte igår och påbörjade att pumpa in luft i den.
Är så glad att jag hade en cykelpump med ett munstycke som passade så jag slapp blåsa själv.
Hade nog gett upp det ganska så snabbt i så fall.
Jag pumpade och pumpade utan att det knappt märktes.
Efter nästan en timma så hade jag fyllt nästan halva och då var mina armar helt slut (kommer nog känna av dem imorgon).
Tur att förstärkning kom då, precis lagom.
Hadi kom med sina föräldrar för att leka med sina dagiskompisar.
Hasnain fick ta över pumpandet en stund,
 medan vi mammor åt vattenmelon med de små förväntansfulla busungarna.
De visste nämligen vad som komma skulle.
 De blev fullkomligt galna då poolen var färdig för bad!
Så roligt har jag nog inte sett dem någonsin ha i en pool.
 Det hoppades och döks, skrattades och busades i över en halvtimmas tid, kollade aldrig på klockan.
 Sedan tog Sanna och Hadi en liten vattenmelon-paus i solen, men William vägrade lämna sin älskade pool.
 Då tiden närmade sig lunch började våra vänner bege sig hemåt.
Jag fick tvinga upp barnen ur poolen under höga protester då jag skulle påbörja laga lunch, för då kunde jag ju inte ha uppsikt över de badande två.
 M-P kom hem precis i lagom tid till lunch, Thomas följde också med.
Min älskade make mådde inte så bra, mycket dagen efter om man säger så.
Så jag skjutsade Thomas innan jag själv satte mig och åt.
Vi försökte få barnen att sova middag utan att lyckas.
Till slut var jag tvungen att åka och handla och då min man mådde som han mådde så tog jag med mig Sanna så att han slapp ha två vildingar hemma.
Då vi kom tillbaka hade våra middagsgäster anlänt.
Först hjälptes jag och Heidi åt att gå igenom min före detta strumplåda (som jag tömt i en ikea kasse).
Oj vad mycket strumpor jag äger...
Sedan påbörjades middagen medan trion fick hoppa i poolen.
Lilla Amelie prövar här gunghästen med sin mor.
 Det var mycket mindre vilda lekar från Sanna och Williams håll denna gång, tror det berodde på att vattnet hunnit bli kallt.
Fyllde på med några vattenkannor med varmvatten till dem och då kom vattenleken igång lite mer.
 Efter en god, men tyvärr lite sen, middag så var Amelie den förste som gav upp.
Hon gav upp redan mitt i maten (bokstavligt).
Sedan märkte vi att alla tre barnen började få nog av dagen då mer och mer griniga miner och små tjaffs uppstod mellan dem, mest mellan syskonen.
Sanna har varit något enormt mammig idag, bara jag som får hjälpa henne med än det ena än det andra, ingen annan.
Börjar bli lite påfrestande måste jag erkänna.
Men en väldigt glad nyhet är att Williams utslag var nästan helt borta imorse!
Tavegylen han fick igår och imorse verkar ha gjort underverk.
Bara några små fläckar kvar på benen, undrar vad det är han har reagerat mot denna gång?
Kort sammanfattat så kan jag säga att poolen är mycket väl godkänd av både stora och små.
Den lär bli väl använd under denna sommar och även nästkommande skulle jag tro.
// Sargit

Inga kommentarer: