söndag 26 juni 2011

Städdag

Strax före lunch tänkte jag börja städa lite smått medan barnen lekte på altanen med M-P som sällskap.
Men så fort jag fick fram baljan med vatten och torkduken så ville barnen hjälpa till.
Det var bara att hämta en trasa till så båda fick varsin.
Jätteduktiga var både Sanna och William att dammtorka, nogranna var de också.
 Sina stolar torkade de grundligt både armstöden
 och benen.
 De torkade överallt de kom åt och lite till.
Här kryper William in under vardagsrumsbordet på hyllplanen för att dammtorka där.
Kul hade båda två, men till slut efter lunch fick de ta en promenad med M-P till Bergmans, som skulle roa dem medan vi föräldrar storstädade hemma inför morgondagens visning.
Vi har nog aldrig haft det så lättstädat som nu då det är en hel del grejer som är undan plockade.
Jag hann till och med torka ur vitrinskåpen samt diska några finglas (okej då, M-P var den som diskade, men jag plockade ur och i dem).
Då vi var klara blev det en snabb sväng till Maxi för att panta burkar samt handla, innan vi åkte till min pappa där våra små haft det hur bra som helst.
En god middag och efterrätt senare åkte vi sen hem igen.
Även ikväll somnade både Sanna och William på två röda.
Så nu har jag hunnit blogga ikapp igen (denna gång från i onsdags) som du säkert märkt.
Få se om jag kan hålla igång med de dagliga uppdateringarna här på bloggen eller om det får bli mer sporadiska uppdateringar i framtiden.
Nu väntar min sköna säng på mig så det får vara nog för ikväll.
// Sargit

1 kommentar:

Thomas sa...

Då vet vi vad vi skall sysselsätta våra gudbarn med nästa gång de hälsar på då... ;-)