fredag 17 juni 2011

Utelek och hämtmat

Vädret var inte det bästa då jag hämtade barnen från dagis idag.
Men de var alla ute och lekte och hade det bra, William bakade "kakor" medan Sanna höll på med sin favorit sysselsättning, att gunga.
En av de äldre barnen gav henne fart, så sött det såg ut.
 Jag lyckades locka med mig dem från dagis med löfte om att vi skulle till stora lekplatsen bredvid vårt hus.
Jag var inte direkt klädd för vädret men vad gör man inte för sina barn.
Väl framme ville Sanna gunga medan William styrde stegen till sandlådan.
På kanten av gungplatsen såg jag dessa härliga bär växa, tror knappast vi hinner dit och smaka då de mognar men kanske har vi tur då det väl är dags.
 Sanna ledsnade ovanligt snabbt på att gunga denna gång, istället lockade sandlådan.
 Barnen gillar ju att åka rutschkana och den stora som finns där ville de så klart åka.
En liten miss blev det dock då jag inte tog med i beräkningen effekten av blöt galoon på blöt rutschkana!
Stackars Sanna flög med väldans fart ner, hon blev nog mest rädd men skrik och gråt blev det.
Efter det så gick vi hem, ja William åkte ner med min hjälp först såklart.
Så här härligt blöta och sandiga var barnen efter utelek, de fick ta av sig ute i trapphuset säger jag bara.
 Vi lyxade till fruktstunden med lite vattenmelon då vi kom hem, Sanna har nämligen tjatat om "meloooon" i två dagar nu då vi frågat vilken frukt hon vill ha.
Så idag köpte jag hem det till slut för att göra henne glad.
Jag hade köpt en halv melon och vi åt upp allt!
Inte barnen själva då, vi vuxna hjälpte till också, men barnen åt nog lika mycket om inte mer än vi vuxna.
Då ingen av oss kände för att laga mat ikväll så fick M-P åka iväg och handla lite färdig mat.
När Sanna hörde att pappa skulle åka och handla mat var hennes reaktion ett glatt "pisa", fick förklara att det inte skulle bli pizza idag.
Men hon fortsatte säga "pisa" och såg väldigt glad ut, då maten väl kom blev hon lite besviken men det dröjde inte länge innan hon accepterade maten.
Att det fanns annanas i maten hjälpte till.
Både Sanna och William ville såklart också äta med pinnarna då de såg att vi gjorde det.
Tappra försök gjorde de.
 Men de var lika glada åt att bli matade med pinnarna.
 Sanna åt som om hon inte sett mat förr, lite kul att Sanna ville äta samma som jag hade medan William ville ha det M-P hade.
Blev lite suddiga de sista bilderna men då barnen är så söta så uppväger det helt klart det, hihii...
Senare då barnen somnat så avslutade vi föräldrar kvällen med att kura ihop oss i soffan med en massa gott och se på senaste Narnia filmen.
Jag som var trött redan då jag vaknade imorse, blev väldigt överraskad av att jag höll mig vaken genom hela filmen.
// Sargit

Inga kommentarer: