lördag 18 juni 2011

Tömning av extra förråd

Ingen hemlighet att vi äger alldeles för mycket grejer och då det förråd vi hade förut numera en del av barnens rum, så har vi hyrt ett extra förråd via min mor.
Men då de har haft stamrenovering i husen så var vi tvungna att tömma nästan hela förrådet till ett annat tillfälligt förråd.
Lägligt var det nu att ha två förråd ett tag, då vi skulle packa undan så mycket grejer här hemma inför fotografering och visningar.
Men nu är renoveringen klar och vi var tvungna att lämna tillbaka nycklarna tille xtra förrådet på måndag, alltså måste den tömmas typ NU!
Förmiddagen tog vi det lugn och jag fick till och med sovmorgon! Tack älskling, det behövdes.
Efter lunch åkte vi då iväg för att tömma förrådet.
Jag tog en promenad till Hugingatan med barnen, för att förhoppningsvis få dem att sova men det ville dem inte.
Tanken var att barnen skulle få leka med mummu under tiden vi bar lådor, men det gick inte till att börja med.
Istället fick min stackars älskling göra det tyngsta jobbet.
Jag tittade på barnen då de lekte på lekplatsen istället.

Efter en stund gick det bra för mig att gå iväg så jag hann hjälpa till lite i alla fall.
Nu är det proppfullt i vårat förråd må ni tro!
Vi åt middag hos min mamma innan jag tog en promenad hem med barnen.
Resten av kvällen ägnades åt tvätt och småstädning inför morgondagens andra visning.
Och som avslutning kurade vi återigen ihop oss i soffan och såg på film, "I rymnden finns inga känslor".
En överraskande bra film för att vara svensk film.
// Sargit

Inga kommentarer: