torsdag 16 juni 2011

Första visningen

Ikväll skulle första visningen av vår lägenhet vara.
Vi fick som tur var hjälp av Tina att hämta barnen från dagis och sedan promenerade hon hem till Bergmans med dem så att jag och M-P kunde städa färdigt och tömma/gömma de sista grejerna inför visningen.
Då det var dags för visningen åkte vi efter barnen och åt god middag hos min pappa.
Barnen trivs hos sin vaari, även fast de hade varit lite ledsna till och från innan vi kom.
 Min älskade, blivande psykolog, lillsyrran poserar, hon kan inte vara normal på bilder som ni ser.
 Efter maten och i väntan på efterrätt tittade vaari på Mumin film med barnen.
Tack igen Helena, Tina och pappa för hjälpen ikväll!
Senare på kvällen var det dags för nattvandring för min del.
Det var ju skolavslutningar idag så då brukar det vara mycket ungdomar ute.
Så var det även ikväll och vi som var ute och vandrade kände oss en aningen underbemannade.
Men kul att kunna göra nytta i alla fall.
Önskar fler människor (föräldrar eller ej) skulle engagera sig i nattvandringen.
Ikväll var vi sex personer plus tre från nightbikers som var ute och vandrade, och då blev jag överraskad att vi var så pass många (bortsett från valborg då det brukar var många ute).
Vi vuxna behövs därute på kvällarna! Det märktes tydligt inatt.
Efter ett gav vi till slut upp då vi alla skulle jobba dagen därpå, men vi väntade till väktarna och polisen hann på plats och så lämnade vi över till dem.
"Mitt" gäng ikväll, (de tre andra var från en förening):
Vill du veta mer om nattvandring så hojta till.
Själv kom jag inte i säng föränn efter två men då tog det inte många sekunder att somna kan jag lova.
// Sargit
p.s.
visningen gick bra förresten :-)

Inga kommentarer: