måndag 20 juni 2011

"Pannkakapappa!"

Vi har ett eget litet mini-zoo utanför mitt jobb.
Det vimlar av djur där, idag såg jag ekorrar och harar (eller kaniner) förutom massa fåglar då.
Ett par harar verkar ha skaffat sig ett bo vid en grop/hål vid vår parkering, kanske har de en unge där.
De verkade vakta något i alla fall då de itne sprang iväg så fort någon kom nära vid parkeringen.
 Då jag hämtat barnen och vi ätit lite kiwi och yoghurt, så började vi förbereda middagen.
"Pappa, göra pannkakor!" skrek William med ett lyckligt stort flin över hela ansiktet då M-P kom hem.
Han sa även "Pannkakapappa!" och en massa annat.
 Har berättat det förr men skriver det igen, de gillar verkligen att hjälpa till i köket och är jätteduktiga på det också.
 Då barnen väl somnade så roade jag mig med att uppdatera ikapp lite på bloggen som du säkert märkt, kommer ju ingenting intressant på TV ikväll.
Varit lite mycket på sistone med visningar med mera, nu håller vi alla tummar och tår för att någon ska lägga bud på vår lägenhet snart.
Vore skönt att få allt klart denna vecka men vi får väl se.
Nu lite kvällsfika innan John Blund kallar.
// Sargit

2 kommentarer:

Heidi sa...

Ihanat Muumi-paidat! Mistä?

Familjen Sundström sa...

Lindexisstä, mutta toisen ostin traderalta :)
// Sargit