fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Vi fick oväntat sovmorgon vilket inte var dumt alls.
Nåja, sovmorgon och sovmorgon, William kröp ner hos oss vid åtta och somnade om.
Vi klev upp till slut efter nio, efter att Sanna väckt oss då hon också ville upp i vår säng.
Men till slut kom vi igång och iväg och åkte till Bergmans.
Där kom vi fram till vart vi skulle ha vår picknick idag, i Rosersbergs slottspark.
Tanken var att vi skulle sedan dansa kring midsommarstången i Rosersberg, men vi hann inte dit.
Här kommer en bildkavalkad så ni får se en del av vår trevliga och mysiga eftermiddag.
Sanna håller vaari och Helena i handen på vägen från parkeringen.
 Vi upptäckte att allt var med, utom något att tända grillen med!
Så medan vaari åkte iväg för att fixa tändstickor så började vi med salladen.
 Sedan blev det till att springa barfota i gräset och plocka en massa blommor.
 Då grillen var redo så förberedde vi grillspeten.
Barnen fick hjälpa till och gjorde några själva också.
 Nyfikna och förväntansfulla barn tittar på då pappa grillar deras spett.
 Även de marinerade kycklingspetten gick hem hos Sanna.
 Sedan ännu mera lek och bus på den stora gräsmattan.
 Nöjd Sanna (klättrandes på mig).
 Mina älskade coolingar tar en kort paus.
 Mysstund med pappsen.
Fika blev det också såkalrt innan vi bröt upp.
När vi skulle åka såg vi att det fanns en massa får och getter på andra sidan vägen från där vi parkerat.
En av dem var väldigt social och ville bli klappad på.
Den tyckte om maskrosblad upptäckte vi, så barnen gick på jakt efter fler.
Men de vågade inte mata fåret själva, inte ens klappa.
 En lite suddig bild på mig och klätterapan Sanna.
 Hela gänget förutom jag då. Vi blev kvar en lång stund vid hagen.
Efter att vi kom hem gjorde vi ett försök att få barnen att somna, men det fanns större chans att jag skulle gjort det.
Bergmans kom hem till oss några timmar senare, de hade hunnit vila i alla fall.
Resten av kvällen gick fort och avslutades senare med två omgångar med Settlers.
Tråkigt spel var det då jag inte hade ens en liten chans att vinna, första gången som det gått riktigt så dåligt för mig.
Tur att jag hade trevligt sällskap annars hade spelet förstört min kväll, hihii...
En kanon trevlig och precis lagom lugn midsommarafton blev det.
// Sargit

Inga kommentarer: