torsdag 30 juni 2011

Trötta barn och trött mamma

Är lite för trött för att skriva idag så blir ett väldigt kort inlägg.
Efter middagen som vaari, Helena och Tina anslöt till så fick barnen bada igen mest för att de skulle hålla sig vakna ett tag till då båda var jättetrötta idag.
Kul hade de fast Sanna var lite svår att få igång i början då hon var så trött idag.
Istället smög hon omkring hibiskusen.
 William upptäckte att han visst kunde ligga på rygg i poolen, det var så kul att han njöt av detta flera gånger.
 Både Sanna och William upptäckte att "taket" kunde delas på och lekte tittut med varandra och oss.
Senare upptäckte de att man kunde "glida" igenom öppningen på taket/väggen också, så det roade de sig med ett bra tag.
Ett ömt far och dotter ögonblick, då Sanna spontant gav sin far en kram vilket nog var bland höjdpunkterna för honom idag då dessa kramar är sällsynta från Sanna.
Nu är jag i valet och kvalet om jag ska sova eller se den nya serien på tv4 "The killing".
Det blir kvällsfika oavsett nu så får vi se om serien fängslar mig eller om sängen lockar mer.
Har en känsla av att det kan bli en tuff natt då Sanna börjat hosta igen.
Hon hostade så hon kräktes tidigare ikväll så jag satt i soffan med henne i famnen i säkert en timma. Hon somnade i mina armar nästan på en gång, men jag vågade inte lyfta över henne i sängen direkt.
Hoppas att det som störde hennes lungor kom ut och att hon sover gott resten av natten, men det visar sig.
// Sargit

3 kommentarer:

maria sa...

Hej, jag tänkte jag skulle mejla till dig, men hjärnan går i slow motion just nu (är rätt förkyld) så jag hittar inte din adress. Min syster med barn har varit här uppe hela veckan så jag har inte hunnit med fotograferingen, men vad sägs om nästa vecka?

Familjen Sundström sa...

Det går bra Maria :-) Vi får höras via tfn.
Jag jobbar idag fram till åtta...
kram
Sargit

maria sa...

Ja, vi får höras. Jag verkar dock bara bli mer och mer förkyld så vi får väl avvakta lite så att jag inte smittar ner er. Roligare kan man ha det i juli än att vara sjuk.
Kram