fredag 15 oktober 2010

Tillbaks till doktorn igen...

Så var det dags att åka upp till doktorn igen, men nu var det mest påfyllning av ögondroppar som behövdes.
Både Sanna och William är i stort sett befriade från sin ögoninfektion men för säkerhetskull blev de ordinerade ögondropppar ett par dagar till efter att de är symptomfria, dock räckte inte dropparna till.
Så vi får besöka din doktor för fjärde gången på 2 veckor.
Medans jag stod i receptionen och beställde och bad om mera medicin fick tvillingarna utforska omgivningen på egen hand.
Sanna hittade snabbt en trevlig sittplats.
 William var såklart tvungen att pröva den med,
 Då det skulle dröja nån timme innan läkaren skulle skriva och skicka receptet till apoteket så gick jag och barnen ner till lekplatsen som finns inne på Eurostop.
Där roade sig småttingarna en bra stund, bland annat med att åka rutchkana.
 Sen ville de även provsitta helikoptern som står precis bredvid lekplatsen.
De hade jätteroligt i den ända fram tills de började bråka om vem som skulle trycka på vilken knapp.. suck..
Men då var det ändå dags att springa in på Maxi och handla, för att sedan börja röra sig hemåt.
Det blev en ovanligt tyst resa hem och när jag parkerat och skulle lasta ur allting visade det sig att både Sanna och William tokslocknat under hemfärden.
De reagerade inte ens när jag flyttade över dem i vagnen.
Det var väl lite opraktiskt med tanke på att de inte ätit lunch ännu, men jag lät dem iallafall sova vidare och flyttade över dem i sina sängar när vi kom innanför dörrarna.

//M-P

1 kommentar:

Moster Tina sa...

De är så söta när de sover! Fast det är klart, de är alltid söta haha...