torsdag 28 oktober 2010

Blomsterbröllopsdag

Idag firar jag och min man Blomsterbröllopsdag! Om man nu kan kalla att småplocka och städa för att fira ;-)
Barnen har varit på sin första hela dag på dagis idag sen över en vecka, hurra!
De har verkligen saknat det såg jag imorse då jag lämnade dem.
William hade inte ens tid att ta av sig ytterkläderna innan han ivrigt sprang in för att leka medan jag höll på att klä av Sanna.
Skönt på ett sätt att jobba en hel dag i sträck och verkligen hinna med allt som stod på dagens att-göra-lista.
Sen att jag ligger lite efter med en massa pappersexercis är en sak, men så småningom ska väl det hinnas med också.
Hann hem och byta om och "hälla" i mig en tallrik med flingor innan det var dags att ge sig av till dansen.
Men ikväll var jag väldigt trött och sliten kände jag, så satt över några av "repetitions"danserna för att kroppen behövde det.
Väl hemma så var det som vanligt dags för M-P att rusa vidare då han hade innebandyträning att hinna till.
Barnen sov nästan redan då jag kom hem, behövde bara springa in en gång för att ge en napp till William.
De har en tendens fortfarande att med flit slänga ner nappen på golvet, bara för att få någon av oss att komma in då de skriker efter den.
Blev lite småplock sedan.
Nu ser man faktiskt Max klätterställning och nu kommer han åt att klättra i den också, då jag tömde den på alla "vet-inte-vart-denna-sak-hör-hemma-så-jag-lägger-den-här-så-länge" prylar. Blir en del sådana högar lite här och där.
M-P tog hand om disken då han kom hem och lite annat.
Nu ska vi lägga oss (ännu en gång alldeles för sent) och hoppas på en god natts sömn.
// Sargit

Inga kommentarer: