söndag 31 oktober 2010

"God dag syster, God dag bror"

Medan jag var och duschade i förmiddags så tog det ett tag innan barnen blev distraherade av annat.
De ville hellre vara i badrummet med mig och hitta på hyss medan jag inte hade möjlighet att göra annat än säga ajaj låt bli m.m. innan farmor fick ut dem ur badrummet.
Bland annat så roade de sig med att hälsa på varandra sittandes i fåtöljen.
Roligt hade de i alla fall då jag hörde dem skratta mycket.
 Senare sprang de runt med sina snuttefiltar och så tog de på sig sina mössor.
De var så söta!
 Bilen är en av favorit leksakerna för William, den trivs han väldigt bra i.
Då jag värmde maten till lunchen så ville Sanna som vanligt se vad jag höll på med.
Hon försökte dra sin stol till köket, men då vi har en del grejer som väntar på att komma iväg till förrådet så fick jag till slut hjälpa henne med den.
Där satt hon sedan nöjt och pratade på och tittade på vad som hände på spisen.
William sprang runt och var hur glad som helst.
Plötsligt, kommer inte ihåg hur det började, men så började de ge varandra pussar då och då.
William sprang iväg, kom tillbaka och Sanna böjde sig ner medan han sträckte på sig och smack!
Flera gånger om.
Så söta, äkta syskonkärlek!
 Och så de skrattade!
Efter lunchen tog farmor barnen på en lång promenad.
Själv fixade jag lite smått hemma men sedan gick jag också och la mig.
Jag somnade tungt och vaknade först då eftermiddagens besök ringde och sa att de var här.
I samma veva kom farmor tillbaka med tungt sovande barn i vagnen.
De fick sova vidare ute på altanen i den friska luften, barnen alltså.
// Sargit

Inga kommentarer: