söndag 24 oktober 2010

Låååång helg!

Efter att ha överlevt helgen (peppar peppar då den ju ännu inte är slut) så känns det som att jag bara vill lägga mig i sängen och dra täcket över mig i en vecka eller nåt,
Men det lär nog inte hända.
Sjukdomsstatus: Både Sanna och William har feber och är snuviga, förutom höstsjukan, och nu har även M-P fått blåsor på händerna!
Väntar bara på att han blir hemma med feber han med... suck...
Är väldigt trött just nu, kan ha att göra med att jag sovit tre-fyra timmar per natt den sista veckan, förutom förra natten då barnen sov gott hela natten!
Idag då jag kom hem från jobbet så fick jag till slut ta barnen bredvid mig i sängen då de vägrade sova.
(Ett stort tack till pappa och Helena som hjälpte till med barnen i dag så att M-P kunde byta vinterdäck till bilarna.)
Det slutade med att de turades om att sova medan jag halvslumrade mellan dem.
Men sista timmen sov vi gott allihopa. Vi låg i vår säng från kvart i två till halv fem!
Så det blev inget mellanmål utan middags förberedelse direkt.
Barnen har ätit dåligt på sistone, beror nog på blåsorna i munnen, men lite har jag fått i dem i alla fall.
De har faktiskt fått dricka saft till maten, bättre det än inget.
Nu sitter William och leker med kritorna samt ritar lite mellan varven, Sanna sitter i mitt knä och jag kör pekfingervals med ena handen på tangentbordet.
Min make är nyss hemkommen från helgens match som även blev deras första vinst! 5-3 till hans lag grattis älskling!
Han var även förbi på sin dansträning men dansade inte så han inte smittar ner någon med höstsjukan.
Strax ska min älskade make iväg och handla medan jag börjar med kvällsproceduren med barnen.
Barnen blir hemma några dagar till från dagis så vi fortsätter att pussla ihop våra arbetstider, jag hemma på förmiddagarna och så hoppas vi på hjälp under de få timmar det diffar innan M-P kommer hem från jobbet .
Det löser sig nog.
Nu hoppas jag och min make på att barnen sover lika bra inatt som förra natten.
Allt från oss för tillfället.
// Sargit

2 kommentarer:

mummu sa...

se on vaan soittaa niin tulen hoitamaan lapsia.

Lina sa...

Det låter jättejobbigt. Säg till om ni behöver hjälp med något. Helst något som inte innebär smittrisk. :)