söndag 3 oktober 2010

Gudstjänst, shopping och kexmonster

Idag skulle jag vara på jobbet och förbereda tidigt, redan klockan åtta!
Resten av familjen sov gott då jag lämnade hemmet, trodde att barnen skulle ha vaknat närsom men icke, de sov tydligen länge idag och åt frukost först långt efter nio (normalt börjar de äta senast åtta) fick jag höra då jag ringde och kollade om de var på väg till kyrkan.
Det var nämligen familjelägrets återträff idag.
Gudstjänsten gick bra och glatt överraskat så kom min lilla familj dit till slut, bättre sent än aldrig.
Efter gudstjänsten tog vi denna bild på trion (såklart var ju familjen Beutler där också).
Och nej, vi hade inte ringt före och bestämt någon färgkodning för barnen.
Men de matchar varann bra eller hur?
Tack till Beutlers för bilden ovan, tog nämligen inga själv då vi var i kyrkan.
Efter bildvisning, soppa och till sist lek i barnlokalen för Sanna, William och M-P, medan jag plockade undan och avrundade jobbet, så styrde vi impulsivt bilen mot Stinsen för att gå på jakt efter vinterskor till barnen.
Hade ju sen tidigare tittat ut några alternativ men fanns en butik kvar innan vi skulle bestämma oss, Vincent.
Det blev dem vi hittade där och lyckligtvis så har de tvillingrabatt där så även om det sved i plånboken så kände vi oss väldigt nöjda. Barnen fick en varsin svart nalle figur också på köpet, rätt söta var dem.
Lina, Elin och Emma mötte upp oss där också, så efter lite shoppande så tog vi en mellanmåls och lek paus vid lekplatsen där.
Barnen släppte vi lös, Lina fick gå och titta på kläder till sig själv medan jag och M-P såg efter barnen.
Men sen kom vi på att vi ju måste ha soppåsar till vår nya sophink och de fanns bara på clas ohlssons så M-P fick springa dit medan jag såg efter tre vildbattingar och Elin.
Måste säga att jag slutade inte att räkna dem i tur och ordning under hela tiden jag var själv där med dem, inte så lätt då det ju fanns fler barn där också.
Är mer och mer imponerad av de som har flera barn i nära ålder, fast de kanske inte utsätter sig för liknande situationer som jag befann mig i då ensam med fyra barn på en allmän lekplats med två in/ut gångar utan grind mitt i ett köpcentrum...
Allt gick bra, inget barn försvann, men sen upptäckte vi vad klockan var och fick bråttom då M-P:s dans träning strax skulle börja.
Efter ett snabbt överlämnande av barn till Lina så skyndade vi oss mot Märsta.
Släppte av M-P vid forum och själv fortsatte jag hem för att laga middag åt barnen.
De vart lite rastlösa innan maten, antagligen hungriga, så jag gav dem ett varsitt smörgåskex, ni vet sådant där fyrkantigt som knappt smakar något som man har till ostar av olika skag.
Det blev populärt och plötsligt hade jag glada barn springandes bland fötterna.
Williams kex försvann i ett naffs medan Sanna njöt av sin en liten bit i taget.
Sedan började hon erbjuda William av sitt kex då han verkade vilja ha mer.
 William tog tacksamt emot sin systers erbjudande, flera gånger.
Resten av kvällen gick snabbt och smidigt.
Pappa och Helena kom förbi på middag och hade lite umgänge med barnen så jag ahnn få undan disken.
Barnen och mamma skötte sig och till slut låg två av tre och sussade sött.
// Sargit

Inga kommentarer: