lördag 30 oktober 2010

Bildinlägg från Stinsen besök

Då resan till Ullared blev inställd för min del, så bestämde vi att ta vara på dagen och åka till Stinsen och shoppa istället.
Målet vara egentligen att byta ut barnens vinterskor som några spännen lossnat på, antagligen så kallade måndagsexemplar.
Vi behövde inte ens visa kvittot eller nåt utan fick nya skor direkt, tur de hade kvar rätt storlekar.
Då jag skulle köpa två par ullstrumbyxor till barnen där så sa hon att vi behövde inte betala dem, vi fick dem för besväret att behöva komma tillbaka för att byta skorna. Det kallar jag att vara mån om sina kunder.
En bra stund fick barnen leka runt på lekplatsen som de trivs jättebra i.
En bildkavalkad följer från deras lek, måste ju ta igen lite då vi varit dåliga på att fota den senaste tiden.
 Sanna rider på hästen, eller är det hunden?
 William har fattat galoppen...
 Trollunge nr 1!
 Trollunge nr 2!
 Farmor Anci kom igår kväll för att tillbringa en vecka med oss (läs sina barnbarn).
Hon har definitivt barnasinnet kvar och lekte med barnen medan mamma gjorde annat och pappa lekte fotograf.
 Sanna blev nyfiken på omgivningen efter en stund så hon och jag gick och tittade i affärer.
Hon visade vägen jag följde efter.
I skoaffärern tyckte hon att det var dålig ordning bland rea-skorna så hon började omorganisera dem.
Här är vi på väg tillbaka till lekplatsen.
 "Jag är på fel sida ju... Hur gör jag nu?"
 Lekglada farmor med sina barnbarn.
 Bus trollen...
 Som vanligt så var barnen som om famor jämnt varit där, fast det är sällan de får träffas.
William jagade farmor som kröp runt och båda hade det hur roligt som helst.
Sedan visade William var alla hundhästarna var gömda.
 Till lunch anslöt sig Bergmans till oss på Stinsen, några åt Grekiskt andra Italienskt.
Tina kom hem (jo, det är hemma, fast du bor i Örebro Tina) igår för att kunna vara med på min födelsedags middag på tisdag. Självklart var det bara därför och inte alls för att hon saknat sina syskonbarn eller mamma och pappa...
Här ser ni William i sin fina mjölkmustasch.
Så söt han är, han är faktiskt inte ledsen fast det ser ut så på bilden...
 En stolt morfar som lyckades få barbarnen att somna efter en lång promenad i köpcentret.
 Efter att ha tittat runt i affärerna, många blev det, så satte vi oss ner i en soffa utanför Lindex för att vänta på Tina och Helena.
De var så långsamma att jag och min man hann slumra till en stund medan min pappa och svärmor pratade på och vakade över den sovande familjen Sundström.

 William ville prova köra bil och trivdes bra i den, fram tills morfar stoppade i en slant så att den började röra på sig.
Då fick han bråttom därifrån.
 Mellanmål måste man ju ha, synd bara att vi inte kom ihåg att ge barnen något att äta innan vi köpte fika till oss vuxna.
Min morotskaka lockade mer än "gamla bananer".
Men till slut smakade de på bananerna också.
Sanna sin vana trogen envisas med att äta skalet också... man får inte skala den då blir hon sur!
 William har sen länge börjat med att ropa på "pappir" så fort han får något kladd på fingrarna, på bordet eller annanstans då han äter.
Han ger sig inte heller utan vägrar att fortsätta äta innan han torkat rent.
Inte så kul då han äter tex pannkaka och sylt med fingrarna (som idag till middag) och vill torka fingrarna efter varje gång han stoppat i sig mat...
Hör och häpna så köpte jag enbart ett par strumpbyxor och hårspännen till Sanna.
Ullstrumpbyxorna räknas ju inte då vi ju fick dem.
Men till mig själv hittade jag en hel del, tack vare alla hjälpredor jag hade i affärerna...
Bland annat nya vinterkängor (vilket också var ett av målen idag), en klänning (som jag nog ska ha på tisdag), två par tights, en tröja, en cardigan och ett brett skärp.
De tre sistnämnda fick jag faktiskt från svärmor som födelsedagspresent (och julklapp sa jag...).
Var helt slut i hela kroppen då vi väl kom hem.
Det där med att vila (som jag fått order om igår) är inte riktigt min grej har jag upptäckt...
Somnade en stund då jag sträckte ut mig i sängen medan pappa badade (sanerade) barnen efter middagen.
Vaknade långt senare då det var dags för gröt och välling för de små.
Då hade vi även fått besök av Lina som kikade in med en liten fin omtänksam present (tack...).
Vi satt och pratade en bra stund innan hon sedan återvände till sin familj.
Blev filmkväll ikväll för oss, nåja för mig i alla fall då M-P la sig tidigt för att han ska jobba imorn och Anci somnade mitt i filmen.
Såg "One last dance" med Patrick Swayze och Lisa Niemi.
Är man intresserad av dans så är det en bra och fin film, men annars så kanske man tycker den är tråkig.
Jag gillade den.
Nu ska jag göra som de andra i hushållet och sova.
// Sargit

5 kommentarer:

Lina sa...

Sova på Stinsen, det var något nytt det. :)
Tala om att vara trötta småbarnsföräldrar.

Lina sa...

Förresten ser det ut som om du har en toaborste i bakfickan! :)

mummu sa...

eller trollens svans

Plingan sa...

Visst är det otroligt att man kan somna var som helst som småbarnsförälder? ;) Jag med klaustrofobi somnade i magnetröngenapparaten, hade aldrig hänt förr...! Visst har man tvillingrabatt på nån skoaffär på Stinsen? Måste man ha med sitt "tvillingklubbkort"?
/ Ingela

Familjen Sundström sa...

plingan: Jepp, vincent har tvillingrabbat och vi behövde inte ha med oss kortet alls.
Hade ioförsig barnen med så det vart lite självklart att de var till tvillingar hihii...
sen vet jag att flera andra affärer ibland också har tvillingrabatt fast man inte har "tvillingklubbkortet" med.
Har faktiskt aldrig använt den nu när jag tänker efter...
// sargit