måndag 4 oktober 2010

Kanelbullensdag

Idag bakade jag bullar med min skaparverkstadsgrupp på jobbet.
Vi höll på mellan 16.00-18.30 (blev lite senare än planerat).
Då jag till slut kom hem efter att ha handlat blöjor och mjölk med mera på Maxi, så möttes jag av två glada barn som åt kvällsgröt.
Jag tog över nattningen då M-P sprang till tvättstugan.
Min käre make blev sugen på bullar och vad gör man inte för sin älskade.
Så klockan 21.00 satte jag igång att baka bullar för andra gånger idag.
Medan degen jäste började jag smått ångra mig men då var det ju redan försent att ändra sig.
När jag väl kom igång gick tiden fort och det blev en hel massa bullar, fyra plåtar med stora och väldigt goda bullar (om jag får säga det själv).

Jag brukar ju inte lyckas med just kanelbullar men nu hade jag ett nytt recept som vart kanon, inte den nyttigaste bullen men desto godare.
Under kvällen kläckte min make ur sig att förskolan ville ha barnen där tidigare, redan kvart i åtta då det skulle vara fotografering klockan åtta.
Vid kvart i åtta har vi normalt kanske satt oss vid frukostbordet eller i alla fall fått på oss kläder, så hur detta skulle lyckas återstod att se.
De hade också sagt att de misstänker att Sanna fått ögoninfektion och då det är smittsamt måste hon stanna hemma men att hon fick komma på fotograferingen på morgonen.
Så på kvällen hade M-P försökt få en läkartid till henne utan att lyckas.
Medan jag bakade hade M-P tänkt surfa runt lite men både telefonen och då även internet låg nere hela kvällen så han fick leka med sin iphone istället, stackars liten...
Strax efter halv ett på natten var jag färdig med baket och kunde sträcka ut mig i sängen.
// Sargit

3 kommentarer:

farmor Anci sa...

......så där får man bara inte göra.....nu är det verkligen synd om mig.....håller på att drunkna......va´goa dom där bullarna såg ut....för jag förstår att de tog slut fort förstås. =)

Familjen Sundström sa...

Anci: har faktiskt några påsar i frysen som väntar på din ankomst ;)
// Sargit

farmor Anci sa...

how lovely endeed!!!!!