lördag 2 oktober 2010

En räd på loppis

Idag hade jag planerna inställda på att gå på loppis som några föräldrar annordat i Edda förskola.
Visste bara inte hur jag skulle lösa det då jag mest troligt skulle bli själv med barnen dit.
Men det löste sig då jag fick med mig min vän Fayeza, som gladerligen ville få annat att tänka på då hennes man och son var bortresta.
Tur var väl det då det fanns en hel del intressant för barnen att leka med.
Telefonen i Williams hand fick följa med hem...
Likaså denna roliga makapär med massa lärofulla knappar med mera (den blev så populär att jag senare fått ta den ifrån dem på grund av bråk).
Morfar mötte upp M-P där då min älskade make skulle komma förbi med lite kontanter till mig, innan de drog vidare till "grabb"eftermiddag/kväll på öl- och whisky mässan.
Det var han som inte kunde motstå leksakerna som barnen blev så förstjusta i.

 Förutom lite klädfynd till barnen så stötte jag på några gamla bekanta.
Bland annat min pappas f.d. granne Mirka med familj.
Här står jag och gosar med Nellie, yngstingen i familjen.
Så söt hon är! Man blir ju lite bäbis sugen...
Hemma igen blev det bara lunchfix och sedan sova för barnen.
Själv satte jag mig och jobbade ikapp lite med sådant som bara måste vara klart till på söndag.
Då barnen vaknade glada och pigga så lät jag dem härja fritt ett tag, själv råkade jag visst somna i soffan av ren utmattning.
Tjugo minuter senare vaknar jag av att barnen har tömt nästan hela blöjpåsen bredvid mig på skötbädden vi numera har i vardagsrummet.
Har ett vagt minne av att innan jag somnade så bad jag dem hämta blöjor så jag kunde byta på dem, det hade de gjort...
Kvällen gick rätt bra trots tröttheten hos mig, men barnen var ju rätt så glada mest hela kvällen vilket underlättade enormt.
På kvällen fortsatte jag med jobbet en stund då barnen somnat gott.
Då M-P kom hem så fastnade vi vid tv:n en stund.
// Sargit

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det börjar bli dags med en bebis tycker vi :)
Kram från oss på ön

Moster Tina sa...

1. Blir inte arg om ni följer föregående talares förslag, men nej, jag har inte sagt någe.
2. Visst har du koll på att Mirka har en blogg?

Familjen Sundström sa...

Tina: ang nr 1: hahahaa!!!
Ang nr 2: ja, kolla till vänster på min blogglista ;)
kram
Sargit