onsdag 6 oktober 2010

Ögoninfektion X 2

Det blev väldigt stressigt på morgonen då vi skulle till läkarn för att visa upp Williams ögon senast kvart i tio.
Tjugo i tio rullade jag in på parkeringen i Eurostop.
Egentligen kom vi för sent då de inte hann ta emot fler på den öppna mottagningen, men de var snälla som sa att vi kunde vänta en stund tills läkarn haft sin första inbokade patient klockan tio så kanske han hann titta på William efter det.
Vi gick in i väntrummet där barnen hittade lite leksaker att bråka om.
Men väldigt snabbt blev barnens bråk avbrutet då läkarn kunde ta emot oss.
Det gick fort att konstatera att även William fått infektion i ögonen.
Tur ändå att båda fick det samtidigt så att vi inte behöver dra ut på "vab:andet", hade vi haft otur så hade Sanna fått vara hemma denna vecka och William nästa.
Nu håller vi tummarna att båda kan återvända till dagis på måndag.
Sedan fick barnen leka en stund till med de roliga leksakerna i väntrummet, denna gång utan bråk.

Impulsivt så åkte vi till min mor på en kort visit.
Min moster Elina var också där och hälsade på.
Barnen härjade glatt runt med leksakerna och var hur glada som helst, men ofta ville de komma och visa upp sina leksaker till mig.
Här kör William traktorer uppför mina lår.
Sanna fastnade för kylskåpsmagneterna som vanligt.
De skulle ner vartenda ett av dem. 
Vad vore ett besök hos min mor utan en kasse med godsaker hem.
Här hjälper barnen mig att bära kassen med kakor och vår lunch.
Då vi kom hem började tröttheten och hungern göra sig synliga.
William retades med Sanna hela tiden.
Så fort hon satte sig eller la sig på golvet så var William där och klättrade på henne.
Att puttas har de båda börjat med också, vilket inte är så populärt då de ofta puttas då de står på soffan eller på en pall eller liknande. Alternativt så att någon av dem slår sitt huvud mot något.
Till slut fick jag fram lunchen och de åt med god aptit.
Mamma och Elina kom förbi för att hämta lite bullar som Elina skulle ta med sig till min mormor.
Snart fick jag barnen i säng där de somnade rätt så snabbt.
Jag hann sitta en halvtimma innan det var dags för mig att göra mig redo för jobbet.
Pappa och Helena kom lagom till jag skulle gå för att sitta barnvakt en stund.
M-P var redan på väg hemåt men skulle inte hinna innan jag var tvungen att gå.
Vilket puzzlande det är med sjuka barn hemma.
Jag kom hem precis då middagen höll på att avslutas.
Bara så ni vet så är ögonsalvan inte populär hos Sanna medan William snällt låg still och ville ha mer?
Konstig unge vi har.
Denna dag har gått i ett och plötsligt var det kväll.
Imorgon är det M-P som ska vara hemma med barnen hela dagen, kanske därför han gick och la sig tidigt ikväll för att orka med morgondagen.
Själv har jag roat mig med att titta på Greys anatomy och att blogga ikapp lite.
Skönt att vara i fas i bloggen igen. Beroende? Nä, inte jag inte, Hihii.
Nu ska jag göra min sovande make sällskap i drömmarnas värld.
// Sargit

1 kommentar:

Plingan sa...

Hej! Ser att du varit upp på mitt jobb, tur att de var snälla mot er ;) Hoppas infektionen ger med sig snart, krya på er!