tisdag 1 september 2009

William på upptäcksfärd

Då har det då släppt ordentligt till slut.
William har klurat ut hur man tar sig fram i lägenheten.
Det har hänt flera gånger att han har förflyttat sig med sin gåstol, men bara korta sträckor och långsamt, nästan som om det var av misstag han kom framåt.
Men nu är det ingen tvekan längre.
Målmedveten liten kille.
Filmade honom bla då han envisades med att ta sig fram till paraplyblomman.
Varje gång sa jag "ajaj" och flyttade bort honom därifrån, men en stund senare var han där igen (tyvärr är den filmen för stor för att laddas upp här).
Men strax efter jag flyttat honom ännu en gång så hände detta.

"Tråkiga mamma som inte låter mig leka med det roliga gröna.
Jag får väl hitta på något annat...
Undrar vad som finns här borta?""Är mamma med? Vågar jag fortsätta?
Jadå, hon är där, vad bra. Då vågar jag..."
"Vad häftigt! Det där vill jag ha!""Undrar om jag får...? Ska prova iaf..."
"Men det var ju så högt upp, jag når ju inte"
Efter det har det varit fullfart varje gång han suttit i sin gå stol.
Rätt så bra då han kan roa sig själv en stund medan jag hänger tvätt eller plockar ur och i diskmaskinen...
Men det gäller att ha ögon i nacken, för paraplyblomman lever farligt så fort William får chansen...

Inga kommentarer: